יום ראשון, 3 באוגוסט 2014

סיבוב לקפה בעמק המעיינות

לרכוב במסלול חדש זו חוויה בפני עצמה
לרכוב עם פרטנר טוב זו חוויה עם ערך מוסף

את רונן אני מכיר אי איילו שנים
הוא האח של נורית ( גיסי ) 
ורוכב שטח / כביש מזה שנים רבות

לא יוצא לנו לרכוב הרבה ביחד מאחר ואנו גרים באיזורים שונים בארץ
והשבוע הצלחנו למצוא זמן לרכוב יחדיו

5:45 בבוקר
קיבוץ רשפים
מקליקים ויוצאים לדרך
מתחילים רגוע
חימום כיפי
ביציאה מהקיבוץ פונים ימינה לכיוון טירת צבי
הכביש זורם מישור / ירידה מתונה 
חימום על רקע כתום אפור
אין תנועה באיזור 
הנוף מרגיע , עצי תמר בגדלים שונים
כמה בריכות דגים
המהירות עולה מעט בירידה לטירת צבי
בחזור עוצרים לרגע לצלם זריחה

וקדימה 
רונן מכוון אותי ימינה לדרך בין המטעים
זה אספלט
אבל ההגדרה הנכונה יותר היא פאבה
דרך משובשת
מחורצת
יש קו מדויק שצריך לקחת
בפניות חשוב להיות זהירים
הקצב זורם וכפי
קצת מחליפים מיקומים
ברופין אנו חוזרים לכביש סלול
הנוף מרגיע
בריכות דגים ומטעים 
פשוט וכיפי
רונן מחליט להוסיף טיפוס קטן ליד מעוז חיים
וזה בהחלט מוסיף עיניין
מזג האויר קריר מהצפוי
יש רוח מערבית קלה 
זו רוח פנים אבל היא לא קשה
רוכבים זה לצד זה ומשוחחים 
מעט אחרי נוה איתן פונים שמאלה , פניינו דרומה היעד הוא עין הנציב
בקצה הכביש יש עליה קלילה , שיפוע של 3%
לא משהו שאני מתרגש ממנו
רונן מושך קצת יותר חזק
אני בקצב שלי , רגוע וטוב
אנו חוזרים להקפה שניה של אותו מרובע 
כולל קטעי הפאבה
הקצב ממשיך להיות טוב
סוג של זרימה
ליד נווה איתן פונים ימינה לכיוון כביש 71
לאחר שתי כיכרות אנו מגיעים לטיפוס המשמעותי של היום
רונן יוצא בקצב שלו
הטיפוס מתחיל מתון 3 וחצי עד 4 אחוז
אני מתפנק על הקטע הזה , שומר רגליים להמשך שנראה תלול הרבה יותר
אחרי מיני ירידה של כמה עשרות מטרים מגיע השלב המשמעותי
השיפוע עומד על כ 9 אחוז ויש עיקול קל שמאלה , עוד טיפה והשיפוע עולה ל 11 עד 12 אחוז
זה כבר קשה מבחינתי
קשה אבל אפשרי
אני רואה את רונן בסוף הטיפוס ולי נשארו עוד 250 מטרים לערך
אני בשיא המאמץ
קשה אבל רגוע
חופר עמוק פנימה
מרגיש כל דיווש ודיווש
כל סיבוב רגליים
ולאט לאט זה הופך קל יותר
עוד טיפה וזה מסתיים
שוב רוכבים ביחד
תופס את הגלגל האחורי של הטומסיני השחורות ( של רונן )
יש רוח מערבית שמתחזקת ומקשה 
רונן מזכיר את הקפה בצומת השיטה
נשארו עוד כ 6 ק"מ
מחליטים שהזמן לא מספיק כדי שנצא גם לטיפוס של שדה נחום
 ( נגיע אליו ברכיבה אחרת )

בצומת השיטה עוצרים
ונכנסים לsi 
יש חבורת רוכבי אופנועי כביש שיושבים בשולחן ליד
בחוץ חונים הכלים
הונדה , סוזוקי , ימאהה , קוואסקי 
את העיניים שלי תופס Bmw ספורטיבי מרשים
מזמינים קפה וקרואסון ונחים לכמה דקות

3 רוכבי כביש מגיעים למקום
כולם על Trek מדגמים שונים וישנים למדי
הם יושבים בשולחן ליד והשיחה מתחברת 

הקפה והמאפה מגיעים
האופנוענים מתארגנים לתזוזה
ה Bmw נשמע שונה , מיוחד יותר ( לטעמי )

אני מבקש מהרוכבים האחרים שיצלמו את רונן ואותי



חוזרים לתנועה לכיוון רשפים
רונן מכוון למעבר דרך בית אלפא
רוכבים מהר , לוחצים חזק
ועם הרוח בגב , זה מהיר , ממש מהיר
חולפים את הכניסה לסחנה
עוד קצת פיתולים שמאלה וימינה
ואנו חזרה ברשפים
עוד קילומטר של שיחרור רגוע

היה פשוט מעולה

תודה לרונן על רכיבה כיפית

שרון :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה