יום חמישי, 25 בספטמבר 2014

שנה טובה

תקופה החגים היא תקופה עמוסה במיוחד אצלי
בין יומולדת שלי ליומולדת של אהוד לארוחות חג
אבל איך אפשר לוותר על רכיבת שנה טובה

יצאתי לי הבוקר לרכיבה רגועה 
התוכנית לצאת מהבית לבית אריה , לטפס פעמיים ולחזור דרך עינת ( לעצור שם לקפה )

מתחילת הרכיבה קידמה את פני רוח דרומית חזקה למדי
עד צומת הטייסים השלמתי חימום רגוע נגד הרוח
לא דוחף , שומר רגליים
בצומת בדק , פונה מזרחה 
הדורמית לא מוותרת
חזקה אבל לא מאד
נחושה  ולא נותנת מנוח
מסיים את הטיפוסון בל טירת יהודה ופונה צפונה לכיוון גבעת כח
שני רוכבים עוקפים אותי , אחד מהם בחליפה צהובה זוהרת , השני בשחור מרשים

פונה מזרחה לכיוון בית אריה
הטיפוס החל , רגוע , בלי לחץ , לוקח נשימות עמוקת
הלב הולם בחוזקה , הדרומית גם היא הולמת בי מהצד
עיקול ועוד אחד 
פיק טיפוס ועוד אחד
אני מכיר את הטיפוס הזה כמו את כף ידי
כל סנטימטר בו נחרש פעמים רבות
סוג של בית 
מגיע למעלה ומתחיל לרדת
לא לוחץ , לוקח את הזמן שלי
רוכב אחד עוקף 
יש כמה רוכבים ממול
מברכים שנה טובה וממשיכים
הנוף אפור , אפור שלא נגמר
ממשיך לרדת בקצב שלי
הדרומית מכניסה זוגיות ובבלימה יש סוג של ספוגיות לא משהו רציני ( מתיחה קלה של הבלמים בבית והכל תקין )
מסיים לרדת מסתובב ומתחיל לטפס

מסמן זמן בגרמין
בטרמפיאדה יושבים כמה רוכבים 
עסוקים בלהשוות נתונים של שעוני רכיבה
השיפוע מחריף , כ 8 אחוז בערך והשילוב עם הדרומית הופך קשה יותר ויותר
מוריד הילוכים , קליק ועוד קליק 
הקידנס עולה , הדופק במקום הנכון מבחינתי
השיפוע מתמתן , המהירות עולה
ממשיך לשמור על קידנס גבוהה יחסית
נהנה מהטיפוס , שקוע בשקט שלי , בלי מחשבות בלי דאגות , בלי להתעסק בשום חוצמלרכוב
אחרי האמבטיה מגיע הפיק המשמעותי האחרון
כמה רוכבים חולפים אותי , בקצב איטי למדי
הם מתרחקים אט אט ,לא מוצא סיבה להכנס לקצב שלהם
מסיים את הטיפוס ועוצר לדקה
מסדר בקבוקים ולוקח חטיף אנרגיה
הירידה מתחילה
נוח לי בקצב שלי
מזמזם את חצבים פורחים של תיסלם
מחשבות לגבי המשך הרכיבה
התוכנית המקורית דיברה על ירידה מכאן לכיוון אלעד ולעינת להפסקת קפה
לא מתאים לי כרגע הפסקה
האם לסיים וחזור הבייתה
מחשבות על אופציות
הרוח הדרומית מזמינה לנסות לשבור שיא במקטע מצומת אלעל עד צומת ברקת
לקראת סוךף הירידה , מביט בשעון וקולט שיש לי מספיק זמן
מחליט לבצע חלק מסובב שוהם ולצאת מצומת ברקת לכיוון בדק

פונה שמאלה בצומת גבעת כוח , ישר לכיוון צומת מחצבות
הדרומית מראה לי את עוצמתה , אין ספק שהיא מתחזקת מרגע לרגע
ממשיך בשלי
רגוע ושקול
אחרי שוהם הדרך הפוכת זורמת יותר , הכנה לרידיה לכיוון נבלט
ימינה בצומת וקדימה
הדרומית מכה בי מהצד
דבוקה ענקית של רוכבי Garmin חולפת מולי , שתי שורות מסודרות
בצומת אלעל פונה ימינה ומאיץ בחוזקה
הדרומית דוחפת אותי בקצב טוב
המהירות עולה ועולה
38 , 40 , 40 וקצת
הכל תלוי בשיפוע וברוח
לקראת סוף הקטע , מתחיל להתעייף
מנסה ללחוץ עוד קצת ועוד טיפה ( בסופו של דבר אגלה שפיספתי את השיא שלי ב 4 שניות )

הרמזור בברקת  משחק לידי
פונה שמאלה ומתחיל לשחרר
רוכב על Alez אדומות בחליפת מרידה ירוק כחול חולף אותי
תופס גלגל ושומר אותו
אמנם כרגע הוא לא מאד עוזר אבל בקטע הרבה זה יהיה נהדר לשבת עליו עם רוח גב
בבדק שניינו פונים ימינה ממשיכים ישר גם בטייסים
שומר על הגלגל שלו , בבארות יצחק אנו רוכבים יחדיו , זה לצד זה
עוד טיפה ומתחילה הירידה לכיוון שעריה
הוא פותח מבער , אני מרגיע
יורד רגיע עד צומת שעריה ושם פונה לכיוון הבית , קטע שיחרור אחרון 
ואני בבית
עוצר , לוקח  נשימה עמוקה
רכיבה ראשונה לשנה חדשה
שנה טובה

שרון :-)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה