יום שבת, 6 בדצמבר 2014

צבעים מסתובבים

אחד הדברים היפים בעולם אופני הכביש הוא הצבעוניות
קשה מאד לראות יותר מ 2 או 3 רוכבים שיראו בדיוק אותו דבר
השילדות בצבעים שונים
חליפות שונות
שלא לדבר על הזריחות המדהימות
ולא לשכוח את השדות המוריקים של תחילת החורף
והפריחה של האביב
בקיצור צבעוניות היא שם המשחק

הרכיבה של השבת הזו תוכננה כרכיבה רגועה למדי
שיחת יום ששי עם עינב גטריידה - סימנה לי רכיבה על דופק נמוך , קצב נמוך והרבה שלווה

אחרי האספרסו של הבוקר יצאתי מהבית
בחוץ היו סימנים של אור ראשון
ה Basso בהקו בכחול מטאלי מיוחד
והנצנצים שלי סימנו אותי באדום וכחלחל בהיר
נעתי לצומת סירקין במה שהיה התחלת חימום
כביש 40 - רגוע מאד
קצת לפני נחלים רואה את הכתום היפה של הזריחה


העיניים חוגגות
מאחר והקצב רגוע מאד אני עסוק יותר בנוף ופחות ברכיבה עצמה
לוקח שאיפות של אויר קריר
לאט לאט אני מגיע לכיוון המשלוש
שמאלה ברמלוד לכביש 44
אין כאן שום דבר חדש , מסלול מוכר ונעים
כביש 44 רולינג בירוק
הנוף מהמם , ירוק מכאן וירוק מכאן
רוכב בחליפה אדומה עוקף אותי 
ועוד אחד בחליפה שחורה 
אין הרבה רוכבים ממול 
אחד בחליפת sky נע באיטיות לכיוון נען
מוציא את הסלולארי ומצלם שוב
הירוק הזה ממכר
אין מילה אחרת לתאר את זה
לקראת יער המגינים עוקפים אותי 3 רוכבי נגש
כל אחד בחליפה שונה
הירידה עצמה היא צבעים מרוחים לכל עבר
המהירות היא משהו בסביבות ה 45 קמ"ש ( ויותר ) ובמצב הזה העיניים נמצאות עמוק באספלט השחור 
מחפשות כל גבשושית כל מכשול 
הצבעים נמרחים בצידי העין
נותנים תחושה פסיכודלית , מזכיר קצת את Lucy in the sky .............
בנחשון פונה שמאלה לכביש 3

האספלט השחור הופך לאפור של בטון , משטחים משטחים של בטון 
גם צליל הרכבים על הכביש הזה שונה בתכלית , במקום לשמוע את המנוע , שומעים שריקה חרישית שמזכירה מטוס סילון שאך היניע .........
גם הנוף שונה
השדות כאן הם בחום בהיר , משהו כמו חקי או אפור
אני לא אוהב את קטע הכביש הזה , אמנם התידדתי עימו אבל זה אף פעם לא יהיה יחסי אהבה של מממש
אלא בעיקר יחסים של כבוד הדדי ,........

הטיפוס עובר לי לאט לאט , זו לא עליה קשה , שפוע מתון  ששוחק אותך לאט לאט 
בצומת חטיבה 7 עומד ברמזור
2 דבוקות קטנות מגיעות מכיוון פארק קנדה 
הצבעים של שתיהן בהירים למדי ויפים
פונה שמאלה ומיד ימינה לתחנת הדלק

אספרסו קצר ושחור ( וטעים )
עומד לרגע , לידי כמה רוכבים מקבוצת 300וואט , חליפות שחורות עם קישוט בסגול/וורוד מעט זרחני
מתתפתחת שיחה צבעונית במיוחד
אחד הרוכבים קלט את הקעקוע על רגל שמאל שלי
ובתמורה הוא מראה קעקוע מדהים על כתף ימין , משהו שלדעתי דרש כמה מאות שעות עבודה
ציור צבעוני וחזק

על הדרך פוגש את אלון - חבר / מכר מהקבועים  בראש ציפור
אנו מדברים על האימון של הבוקר , כל אחד והתוכנית שלו

קבוצת F4c מגיעה , כולם מדוגמים בחול לבן 
האופניים לעומת זאת , בשלל צבעי הקשת
יוצא חזרה לכביש
424 נע בקצב שלי
מקפיד לא ללחוץ חזק ולהנות מהירידה
שוב ירוק מרוח מהצד עם  אספלט שחור במרכז
ועם בונוס של רגבי אדמה פזורים לכל אורך הדרך
ממשיך להנות מהשקט הצבעוני שלי

בתחילת הטיפוס לימ"מ מגיעים החברה של F4c ועוקפים אותי בזה אחר זה
אין לי מה לנסות להצמד , זו לא התכונית שלי
גם אלון עוקף אותי בקלילות במהלך הפניה 
החברה של 300וואט מגיעים בסוף הטיפוס , אני בקצב האיטי שלי והם במהירות  שלהם
הירידה לכיון יד רמבם מהירה וכיפית שומר קצב רגוע ונעים
רואה לא מעט רוכבים , את חלקם אני מכיר , אחרים ללא
הצבעוניות שולטת , מדהים עד כמה
חוזר לכביש 44 עד צומת רמלוד ומשם לכביש 4
הכיוון הוא צומת אלעל , הדרך נעימה וכיפית
אין כמעט רוכבים בשני הכיוונים
ואין כאן גם נוף מיוחד

בצומת אלעל ממשיך ישר לכביש 46/4613
הנוף הירוק חוזר ובענק
שתי רוכבות בחליפות וורודת עוקפות אותי בטיפוס לגבעת כח
הקצב שלהן אינו גבוהה ואם לא ההנניות של עינב , סביר להניח שלא היו עוקפות אבל וזה אבל גדול , אני צמוד להנחיות
סוף הטיפוס לגבעת כח הוא תחליתה של הירידה לכיוון אלעד , שומר קו וקצב 
הנוף ירוק
יש סוג של יער ממש מתחת לכביש והצמרות  מוסיפות ליופי של הדרך
לקראת צומת ראש העין עוקף אותי רוכב על Lemnond בכחול כסוף
תענוג לראות אופניים ייחודיים ויפיפ כאלו,שניינו חולפים את הכניסה לעינת
הרוח בגב ודוחפת הייטב
אני ממשיך לכיוון פת והוא פונה ל 444 
עוד קצת והצבעונית של המרחבים הופכת לצבעוניות של עיר
בינייני מגורים מוזנחים לצד ביניינים חדשים 
חבלי כביסה עמוסים לעייפה וסימוני מדרכות שונים ומשונים
מסיים שיחרור 
וסוגר רכיבה נעימה וטובה

ובשביל הכיף
קצת נתונים

מרחק : 90 ק"מ
זמן ברוטו : 4 שעות ו 11 דקות
זמן נטו : 3 שעות ו 57 דקות
גובה מצטבר : 645 מטרים

שרון :-)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה