יום ראשון, 30 בנובמבר 2014

מרחבים של שקט

שיחת ששי עם עינב גטריידה - המאמן שלי החלה את רכיבת הסופש הזה
עינב שואל מה בתוכנית
ואני זורק בננושלנטיות - מסלול רולינג הילס נון סטופ - אין מצבים של מישור - או שמטפסים או שיורדים
90 פלוס קילומטרים , פירוט קצר של המסלול ויש תוכנית לשבת
להתחיל בחימום ארוך , המשך בקידנס 85 לחצי שעה וכל חצי שעה להעלות קידנס ב 5 עד 95 ואז לרדת שוב ל 80 ולחזור על אותו תהליך
נשמע פשוט .................

שבת
5:00 אפסרסו קצר
מוריד ציוד לרכב ויוצא
תחנת הדלק אלון במסמיה מחכה לי
5:45 יוצא מהאוטו , מרגיש את הטפרטורה מחליט סופית על שימוש בשרוולי רגליים וערדליים
מסיים להתלבש
6:00 מקליק
ימינה במסמיה ושוב ימינה ל 383
זריחה מהממת בגוונים של כתום אדום צהוב ואפילו מעט סגול מקדמת את פני


רוכב רגוע
מוד חימום לאט לאט
קילומטר אחרי קילומטר
השבוע הגשום ניכר הייטב בצידי הכביש
שלוליות רבות ושדות בוציים
הירוק נראה ברקע חזק ומיוחד
החורף כבר כאן והשדות מדהימים
הכביש במגמת טיפוס ומרגע לרגע זה נעשה תלול יותר
גם הרוח היא רוח פנים / צד ולא רוח גבית שהייתה התחזית לשעות אלו
ליד תירוש עוקפת אותי חבורה קטנה של טריאתלטים לבושים בחליפות צהוב שחור
הם מברכים אותי לשלום ומצעים דראפטינג , מוותר בנימוס וחיוך
אני כבר 30 דקות באוכף וזה הזמן להתחיל ולהעלות קידנס
מנסה וזה לא הולך אני על הקטן בקראנק ואני פשוט לא מצליח להעלות קידנס בלי להגיע לאיזורי דופק לא הגיוניים
נכנס למצב של משבר - מצב שאני כבר לא זוכר זמן רב
הדרך ממשיכה לטפס לאט לאט
מבין שכרגע חשוב להתרכז בלשנות טקטיקה ולצאת מהמשבר
לאט לאט שלב שלב זה עובר
דקה אחרי דקה אני מתחזק
ליד שדות מיכה יש כמה ירידות קצרות מתפטלות
יש כניסה לכמה יערות של קקל
באחת הכניסות הללו אני במהירות גבוהה יחסית וחוטף נידונד שכמעט מעיף אותי מהאוכף
לא שמתי לב לאבן שהייתה באמצע הכביש
מרגיע טיפה וחוזר לעבודה
הירידה לעזקה מסמנת את סוף המשבר שלי
מרגיש טוב יותר
בעזקה עוצר לחצי דקה לסדר משהו בווסט רוח ועל הדרך לוקח גם חטיף אנרגיה

7:00 פונה ימינה לכביש 38 לכיוון בית גוברין
הדרך שוב מטפסת
מצליח לייצר קידנס קבוע ולשחק הרבה עם ההילוכים
הבחירה ב Basso מתגלה כנכונה במיוחד
השילוב של 34/27 ו 34/25 עושים יופי של עבודה
חבורת רוכבי אופנועי קאסטום חולפת אותי
צליל צינורות הפליטה שלהם מתגלגל למרחוק
הקצב נהדר כלומר איטי ורגוע
מול תחנת הדלק  אני רואה את חבורת הטריאתלטים שחלפו אותו קודם , עתה הם מולי
כמה דקות אח"כ הם שוב חולפים לצידי
אחד מהם אומר לי בצחוק , בסוף בכל זאת רכבת איתנו
הכביש מטפס בשיפוע נעים
מבט על הגרמין , אני כבר שעה וחצי בתנועה
זמן להעלות קידנס

7:30
אי שם על כביש 38
הנוף ירוק מהמם
באחת , מגמת הטיפוס הופכת לירידה
אני מעלה קידנס והקצב הופך לטיסה במורד
המהירות עוברת את רף ה 40 ק"מש ולמעשה מגרדת את ה 50 מלמטה
הנוף עוצר נשימה
עצי אורן , עמקים ירוקים הכל משתנה כל הזמן
אחרי בית גוברין יש באמפ קטן של טיפוס
הקצב נשמר סביר למדי , מנצל את ההטאה ומצלם עוד כמה תמונות של הנוף

הצלילה נמשכת
שקוע בנוף ובכביש
דבוקה ענקית של רוכבים נמצאת מולי
אין צבע בולט , שלל צבעים מדהים
עוד דקה ואני רואה עוד דבוקה ואחריה עוד אחת
נראה כאילו כולן קשורות זו לזו ( מעריך שמדובר בכ 80 רוכבים )
יש מהם שמברכים לשלום , נעים לראות ונעים לזכות לברכות ( כמובן שמחזיר חזרה )

8:00
כביש 35 , חולף מעל כביש 3
הנוף משנה במקום הירוק המרשים והמדהים פתאום זה נוף של כביש בינעורני שחור ומשעמם
ומסביב עמודי תאורה וזהו
אין יותר שדות יפים כאילו מישהו החליף את המסך באולפן צילום
מבט על הגרמין ועל פתק הניווט , אני נמצא כ 13 ק"מ מתחנת הדלק ביד נתן ( צומת נהורה )
הכביש ממשיך במגמת ירידה אבל מתונה יותר
מעלה קידנס ל 95 וממשיך לעבוד על ההילוכים , אני אוהב את הדיוק של הקמפי , כל החלפה מורגשת , מדויקת לחלוטין
עוד דבוקה צבעונית חולפת ממול
ואחריה דבוקה של רוכבים שחור עם כיתוב צהוב צעקני במיוחד
בצומת פלוגות עוצר ומחכה לירוק , למזלי רכב עומד לצידי וזה לוקח רק כדקה
הקטע עד צומת נהורה רגוע ונעים
בסופו יש באמפ קטן וחמוד , פונה ימינה לאלונית
עוצר , מזמין לי אספרסו קצר וקרואסון שוקלד
ממלא מיים
השירות מחויך ונעים
טלפון קצר הבייתה מוודא שהילדים בסדר
מעלה תמונה לפייס

8:35 יוצא שוב לדרכי
שמאלה לכביש 352
רולינג רגוע במגמת טיפוס קלילה
קידנס 80 , עובד לאט ובכיף
רכבתי כאן כבר כמה פעמים וכל פעם מרגישה נהימה כמו הקודמות
כביש ללא שוליים
ללא תנועה
ומעט רוכבים ( לטעמי הרבה יותר נעים מהמשולש המפורסם )
הנוף הוא שדות ירוקים בגוונים שונים
זה עוד לא הזמן של הפריחה ( אגיע לכן שוב לראות גם את זה )
הכביש נע בעיקול ימני רחב מאד מגמת הטיפוס מחריפה פה ושם 
לא שוכח את התמונה הקבוע שלי מהמקום הזה


9:10
צומת חלץ
פונה ימינה לכביש 232
הדרך שוב מטפסת מעט
הגיע זמן להעלות קידנס וזה פחות אידאלי כרגע
למרות זאת , זה עובד ועובד לא רע
הכביש שקט ורגוע
פה ושם רוכב חולף מולי
כולם מנופפים לשלום , מין אווירה חברית שכנראה מאפיינת חלק מרוכבי הכביש
בצומת גבעתי פונה שמאלה ומיד ימינה
יש דבוקה קטנה של רוכבים שעוקפת אותי בגבעה הקטנה
אחריה מגיעה ירידה מפותלת מהממת , חיכית כל הבוקר לקטע הזה
זה פשוט לשקוע לתוך העיקול ולדחוף עד הסוף , מדהים מהמם מיוחד כיפי
עוד קצת וצומת הודיה מגיע

9:45
צומת הודיה
מכאן זה רק מישורי
16 ק"מ של שיחרור
הנוף משעמם למדי
הרגליים עובדות רגוע
מחשבות על הרכיבה הנהדרת הזו
משחזר רגעים כיפיים במהלך הבוקר
ונהנה
רגוע מאד
שומר קצב של קצת מעל 20 קמ"ש
לא רוצה יותר מזה
הרוח ממשיכה כהרגלה היום , רוח אף............

10:20 
צומת קסטינה
שמאלה לכביש 40
רגוע רגוע 
סוף שיחרור רגליים
מחייך מכל הלב
היה פשוט תענוג

10:30
נכנס לתחתנת הדלק
עוצר סוגר את הרכיבה בגרמין
לוקח נשימה עמוקה
מסיר קסדה כפפות וכו
מכניס את הBasso לרכב
וניגש לאלונית לעוד אפסרסו של סיום רכיבה
המוכרת מציעה לי סופגניה מיני
מחייך ומוותר , לא ממש מפתה , מעדיף את המריר והחזק של האספרסו על המתוק והשמנוני של הסופגניה

היה תענוג :-)

ומאחר ואי אפשר בלי קצת נתונים יבשים 
אז הנה כמה 

מרחק 97 ק"מ
זמן 4 שעות ו 30 דקות ברוטו
זמן נטו 4 שעות ו 7 דקות 
גובה מצטבר 720 מטרים 
טמפרטורה ממוצעת 10 מעלות

שרון :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה