יום שבת, 22 בנובמבר 2014

רוחות המערב הפרוע ( פרועות )

רכיבת שבת , רכיבת נפח ( אמורה להיות )
מתחילת השבוע אני עם תוכניות שונות ומשונות לרכיבת השבת
במקור תיכננתי לרכוב לנחשון וחזרה
לאחר מכן התחזית הגשומה העבירה את המוקד לכיוון הדרום
ואז הגיעה תחזית הרוחות
וכמעט גרמה לי לוותר בכלל
ולבסוף אחרי ספינים כאלו ואחרים החלטתי לצאת באיזור הקרוב לבית
בששי בצהריים קיבלת הנחיות מהמאסטרו - גטריידה , תרכוב רגוע , לפחות שעתיים ורצוי 3
עבוד לאט , בקצב שלך , בלי לנסות לנצח את העולם
או בעברית פשוטה Zone 2 ונגיעות של Zone 3 
תחזית מזג האויר דיברה על סיכוי קל לגשם לצד רוחות מערביות חזקות עם דגש על מתחזקות

5 בבוקר
מתעורר בקצב הרגוע
סם שיר של Earth wind and fire ביוטיוב 
ומעלה סטטוס קצר בפייס
מסיים לאתרגן ולהתלבש 
אספרסו קצר ולדרך
הרוח מורגשת מרגע ההקלקה 
אין הנחות דוחפת הצידה בלי חשבון
חימום רגוע עד הטייסים

רואה את אלי ומסמן לו לצאת
הוא יוצא ולאט לאט אני סוגר את הפער
חם , חם יותר מהצפוי
מחליט שבצומת אלעל אעצור להוריד את הווסט 
באלעל עוצרים לרגע , מסדר את הווסט בכיס מאחור
מצלם זריחה מדהימה ( כרגיל )
וקדימה להמשיך
הרוחות דחופות אותנו מאחור
אני מקפיד לא להסחף
אלי דוחף קצת חזק יותר
הגרמין עושה עבודה נהדרת בלהגיד לי לא להשתולל
בנבלט פונים שמאלה
ירידה קצרה ולאחריה טיפוס תלול יחסית
אלי דוחף חזק
אני בשלי , לאט לאט , יורד לקטן בקראנק 
הBasso מורידות כוח נהדר , תענוג אמיתי
אני אוהב את השילדה הזו וזאת למרות שהיא לא השילדה האידאלית לרכיבה של היום
ההיגוי שלה מהיר מידי ליום עם רוחות כאלו
בסוף הטיפוס לאיזור התעשיה שוהם אנו משוחחים קצת
אני מזכיר לאלי שאני לא מטפס הבוקר לבית אריה
הוא מחליט להמשיך לעליה ........

האויר חם יחסית , הרוח המערבית מתעצמת ומורגשת הייטב
קצת לפני צומת גבעת כוח אנו נפרדים
נהג במאזדה לבנה מבקש הכוונה למקום כלשהו בדרך
מסביר לו מה הכיוון , אך הוא לא ממש מבין ...........
אלי ממשיך על 444 אני פונה שמאלה ל 4613
הנהג במאזדה עומד בצד 
אני עוקף אותו וחוזר לכיוון השוליים
הוא יוצא בפראות וכשהוא לצידי , פותח חלון ומקלל 
מה אגיד לכם , הוא יצא גבר !!! 
הירידה מהירה למדי וזאת למרות הרוח הנגדית
גולש לכיוון כביש 46
הרוח מגיע מהצד דוחפת חזק זו לא מלחמה זו פשוט עבודה והתמקדות בהתנהלות נכונה
הצל משחק איתי תופסת
ואני מחליט להנציח את הרגע
בצומת אלעל יש דבוקה ענקית של רוכבי Tacc 
מנופף להם לשלום ופונה שמאלה
שוב על הקטע של אלעל נבלט
מעט חם יותר והרוח בגב חזקה הרבה יותר
זה קטע שאני לא מאד אוהב , קשה להסביר מדוע
הטיפוס לשוהם מגיע בשנית
אני לבד
מטפס רגוע רגוע רגוע
הכל בשליטה
הרוח נחסמת על ידי התוואי של הגבעות סביב הכביש ( כנראה שכביש זה נחצב מעט בתוך הסלע )
אחרי שהם אני במגמת עולה יורד כל הזמן
רוח הצד חזקה ומטרידה
המחשבות נמצאו בירידה לכיוון אלעד
אני שונא את הקטע הזה
במיוחד ברוח צד חזקה
מקפיד לרדת לאט
עובד רגוע על הבלמים בלי להסחף
נותן לדופק לצנוח , לקראת סוף הירידה השיפוע מתמתן
אני חוזר לדחוף
מחליט לעצור בעינת לקפה ומשהו קל לאכול
הדרך חולפת לאט ובכיף
נכנס לSi ומזמין לי אספרסו קצר וקרואסון שוקולד
יושב ומתפנק על הקפה והמאפה
חבורת רוכבי שטח מתארגנת ליציאה
הם קיבלו מזג אויר כמעט מושלם
רגע לפני שהשטח יחזור להיות בוצי
משלם ויוצא לקטע קצר הבייתה
הרוח היא רוח אף חזקה , חזקה מאד
הקצב איטי
אני כבר מעל שעתיים וחצי על הכביש
וזה בדיוק מה שאני צריך
לא להשתולל , לרכוב לאט ובכיף

מסיים רכיבת נפח בינונית בכיף
מחייך לעצמי 
היה מדהים
וזאת למרות המערב הפרוע

שרון :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה