יום שבת, 28 בדצמבר 2013

החבורה

ברווט 200 קרוב מתמיד
עוד 4 שבועות בלבד

אם לפני כחצי שנה החלטתי שזה יעד שלי לשנה הקרובה
עכשיו זה כבר לא סתם יעד , זה דבר שהוא בר ביצוע 
ואני מתכוון להנות מכל שניה
במקביל החל תהליך של התארגנות 
אלי , חברי שהוא רוכב למרחקים ארוכים , הוא מתווה הדרך שלי בנושא
וכך נוצרה חבורה , אלי , אני , רויטל וערן
וכדי שנכיר זה את זה ולו רק מעט , הוחלט על רכיבה משותפת שתכלול מסלול מגוון
ביום ששי בערב , בין מייל למייל , הצטרף אליינו גם טל קציר , האיש שהמילה ברווטים היא שם נרדף אליו


באופן אישי מדובר על חבורה שבה אני החוליה החלשה 

לפחות במישור הפיזי

6:30 , תחנת דלק ביהוד , מקליקים ויוצאים
אלי מבקש ממני להוביל כדי לכוון לקצב הנכון
למען האמת , אני לא ממש יודע מהו הקצב הנכון להיום
ומעבר לכך הרוח שאמורה להיות באיזור ה 10 קמ"ש , מפליאה בנו את מכותיה
כלומר ממש לא 10 קמ"ש , יותר לכיוון 30 עם משבים שיכולים להגיע ל 45 קמ"ש
והכל מגיע מכיון מזרח עם מעט רכיב דרומי , בדיוק הכיוון אליו אנו רוכבים

אחרי צומת גינתון אנו מוצאים חבורה של רוכבי פוקוס שמתערבבים בנו 
סוג של משחק מיקום שאינו פשוט 
אנו עוקפים פעם והם עוקפים אחרי קילומטר
ושוב זה חוזר על עצמו
ברמלוד פונים שמאלה ונכנסים לכיוון המשולש
אנו משתדלים לרכוב ביחד , לא צמודים כמו דבוקה אבל גם לא מפוזרים

המסלול שתוכנן במקור היה מיהוד למשולש הקלאסי
כלומר נשרים - נחשון - לטרון - נשרים וחזרה ליהוד

בנשרים , אלי שואל לאן עכשיו
אני מהסס לרגע ואומר , ימינה לכיוון יד רמב"ם
נכנסים לכביש  424
מה שאומר שנרכוב את המשולש אך בכיוון ההפוך
טל שואל אם השתפננו בכך שוויתרנו על הטיפוס של ימ"מ
אני משיב שלא התעמקתי בו בכלל אלא בטיפוס המתון והארוך מיד רמבם עד לימ"מ
ערן דוחף קדימה
אלי וטל באמצע , רויטל ואני במאסף
המיקומים משתנים
טל ואני צוקחים על מילה שהופיעה בפרסום באחד הפורומים , סוג של אתנחתא קומית 

אלי מתלהב ובצדק מהנאבה הקדמית באופניים של טל , נאבה שיש בה אלטרנטור שמוציא מתח לחיבור usb

לאט לאט נוצרים פערים במבנה שלנו
הטיפוס הופך קשה יותר ויותר
אלי רויטל ואני מאחור , ערן וטל כ300 מטרים קדימה
הרוח מתחילה להראות לנו את נחת זרועה 
אלי ואני דנים בנתון השיפוע שנראה לאלי מעט הזוי
כלומר אנו במהירות של 20 קמ"ש לכל היותר בשיפוע של 0.5% , נראה קצת לא הגיוני ואולי כן , ברוח של היום זה כן בהחלט

בכיכר של כפר בן נון מתלכדים בחזרה לגוש אחד
זה מחזיק לדקה בלבד
ירידה בשיפוע תלול בשילוב פניות S ורוח חזקה יוצרת מצב שבו כל אחד רוכב לבד
לקראת סוף הירידה אני שוגה בקו ובולם בחוזקה 
ומתחילם בטיפוס לכיוון לטרון
אני לבד מאחור
אחרי כמה מאות מטרים , אלי יורד אחורה למשוך אותי
זה לוקח זמן , והשיפוע שנראה מתון בשילוב עם רוח אף חזקה , הופכים את המשימה לקשה מאד
לאט לאט הפער נסגר , או כך לפחות נדמה לי ערן טל ורויטל עוצרים בסוף העליה ומחכים כדקה או קצת יותר
אלי ואני חולפים ופונים ימינה
הרוח הופכת לרוח גב
יש טיפוסון קצר ולאחריו ירידה ארוכה ומהירה
כל אחד תופס את מקומו
אלי יוצא לספרינט מהיר , מדהים עד כמה הוא חזק , פשוט עף קדימה
אני שומר על קו אחיד , ערן וריטול מעט לפנים ואני סוגר עליהם אט אט
זורמים ימינה בנחשון , זה מהיר מאד
הטיפוס ליער המגינים ברוח שרובה גבית חולף בקלות יחסית
בלי מאמץ מיוחד
קצת חילופי מיקומים , קצת שיחות הכרות קלילות ונעימות
הרוח ממשיכה לדחוף ומהר מאד אנו כבר בפדיה
עוצרים לרגע לשוט צילומים קצר


( תודה לרויטל על הצילום )

אלי מציג את זה כעצירה לקונטרול
רויטל מצלמת עוד תמונה , רק של אלי ושלי - צמד רוכבי ה Basso


עוד כמה שניות וממשיכים
הקצב מהיר מאד טל את אלי מלפנים
ערן ואני באמצע , רויטל במאסף , צמודה אלי או אל ערן

תוך זמן קצר אנו ברמלוד
פניה מהירה ימינה במחלף 
הרוח הופכת לרוח צד 
דוחפת מעט , לא ממש מלחמה אבל בהחלט עומס קל
החבורה מתלכדת יותר
רוכבים יחדיו
ממשיכים לשוחח 
זמן טוב להכיר זה את זה , כל אחד מאיתנו מעבר להיותו רוכב הוא חלק ממשפחה וחשוב שנכיר קצת ונדע מעבר ליכולות של הרגליים
טל מושך לפנים , אלי איתו ,הקצב נשמר בצורה נוחה לכולנו
בצומת אלעל פונים שמאלה ומיד ימינה 
הרוח נחלשה מעט והקצב עולה
טל ואני מעט מאחור ערן מלפנים , ספרינט קצר פה ושם , הכל רגוע
צומת הטייסים מסמן את סיום המסלול
שמאלה ומיד ימינה לתחנת הדלק

עוצרים ומצטלמים ביחד ( חסר לנו צלם אז תמיד חסר מישהו )



רויטל מפנקת אותנו בעוגיות ביתיות וטעימות
אלי ממהר הביתה
נכנסים  לקפה ( ותפוגזר ) ל 5 דקות
זמן לקחת טיפה אויר

רויטל וערן חוזרים לבתיהם ברכב
טל ואני ממשיכים על 461 יחדיו 
יש שני רוכבים לפניינו וטל מציע לעלות על המונית
הרגליים שלי אומרות שעדיף להשאר על ה Basso בקצב שלי
בצומת סביון אנו נפרדים לשלום 
אני פונה ימינה וטל ממשיך ישר 
מתחיל לשחרר רגוע עד הבית

וזהו להיום 
62 קילומטרים של עבודת צוות לא רעה בכלל
הכנה טובה לרכיבה ארוכה יותר בה נרכב יחדיו ( עם עוד כמה וכמה רוכבים )
ובסה"כ 82 קילומטרים של רכיבה בכלל
מרוצה מאד מהאוירה , מהקצב ומהתמודדות עם תנאים קשים למדי , תנאים שיש סיכוי סביר מאד שניקל בהם ברמה זו אחרת בברווט 200 ( מקווה שלא )

שרון :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה