יום שבת, 1 ביוני 2013

שקט בין צהוב לירוק

שקט
בוקר שקט לגמרי
שותה את האספרסו שלי , לאט לאט
מסיים את טקס היציאה לרכיבה
שגב מתעורר
נפרד ממנו בנשיקה וחיבוק
קצת לפני 6 
התחושה קרירה 
מקליק ומתחיל שלב א של החימום
רכיבה קלילה בלי לדחוף , מהבית לצומת סירקין
עוצר ומחכה לחברה שאומרים היו להצטרף
רוכב אחד חולף אותי בכיוון צפון
מנופף לו לשלום , והוא מחזיר שלום עם חיוך
החברה לא מגיעים
6:01 מקליק ויוצא צפונה
עדיין במוד חימום , חשוב לא להשתולל מוקד מידי
בצומת גנים אני רואה רביעית כבישונים מדוגמים 
ממשיך צפונה על 40 , חולף מעל פסי הרכבת 
הראות לא ממש טובה 
הכביש מתעקל ופונה לכיוון מושב עדנים / נוה ירק
שדות בצהוב 
זורם לאט לאט 
בקצב שלי
הכל רגוע , אין כמעט רוכבים , הראות לא משהו , לא ממש ערפל אבל דיי אפור 
בנוה ימין פונה ימינה לכביש 55 , קטע קצר ורגוע מאד
עוד טיפה ואני כבר על 444
פעם ראשונה שאני על המקטע הזה ברכיבת אופניים
שדות קצורים , עוד קצת ויחרשו  
אחרי מחלף חורשים , צל של רוכב נראה לצידי
עוד כמה שניות ושני רוכבים חולפים אותי
האחד על פינרלו שחורים , כבלים במובילים אדומים ומערכת סופר רקורד ( 11 )  
השני על קולנגו לבנים ולבוש בגופית רכיבה , הוא מוביל את השניים
המהירות בה הם עקפו אותי לא גבוהה במיוחד
חושב ולרגע ומתיישב על שניהם
טרמפ לא רע
קצת אחרי חגור אני מאבד אותם
במקטע הזה אני נזכר במנחת חגור
מנחת טיסנים שליווה אותי מגיל 12 עד גיל 20 בערך
נזכר בהמראה הראשונה שלי עם טיסן , בנחיתה הראשונה והשניה ..........
לקראת המחלף של כביש 5 אני מדביק את השניים,מדביק ונשאר עימם
הם מובילים בקצב שנוח לי מאד
נותן לדופק לרדת מעט ולוקח כמה דראפט שאני יכול
ליד עינת הם מגבירים מעט קצב ואני נשאר מאחור
לא מתאים לי לעלות  לדופק מעל 170 היום , פשוט לא
עכשיו תשומת הלב היא לשקט
הקראנק שהרעיש לי בחודש האחרון - און אנד אוף , טופל השבוע ועתה הוא שקט לגמרי , משאיר לי את רעש הרוח
אני אוהב את המקטע הזה של כביש 444
מתלבט כיצד לטפס את המקטע בין אלעד לגבעת כח 
קטן או גדול בקראנק, מחליט שאם הרגליים יאפשרו , אשאר על הגדול
הקצב טוב
הנוף משנה מעט גוון , קצת ירוק מפה ומשם
רואה את האנדרטה של יחידות אגרוף ורומח בגבעת כח
שוקל להכנס ולצלם , אבל הכניסה נראית כמו שאריות אספלט גרוס ולא בא לי לדפוק תצמיגים ..........
זמן לחטיף אנרגיה , חשוב להזין את הגוף
מאחר ואני לבד עולה התלבטות נוספת האם לבצע את סובב שוהם 
או לדבוק בתכונית המקורית
ואולי לגוון מכיוון אחר
אחרי קצת מחשבות , ממשיך על 444 , כמה שטיחונים רוכבים בשולי הכביש בצד שלי , בניגוד לכיוון התנועה
זורם מעט ימינה וחולף אותם במהירות
הכביש הוא סוג של רכבת הרים קלילה
קצת למעלה קצת למטה
אחרי איזור התעשיה של שוהם מגיע הקטע המהיר
אבל ממש מהיר
מוריד טיפה לחץ ונותן לגרביציה לעשות את שלה
בצומת פונה ימינה
כביש 453 ושוב משהו חדש , הפעם זו פעם ראשונה שאני רוכב את המקטע הזה ממזרח לערב ולא להפך
הנוף נהיה ירוק יותר מרגע לרגע מחליט לשנות קצת את המסלול
במקום לעלות בצומת אלעל על כביש 40 , אפנה ימינה לכביש 46 ואמשיך עד סוף הטיפוסון של טירת יהודה , על כביש 4613 , שם אעצור לדקה או שתיים
ומשם אחזור חזרה דרך צומת סביון , קרית אונו והבייתה
את כביש 46 אני אוהב , הוא ירוק משני עבריו , ותמיד מזמין ללחוץ , הרגליים מרגישות קצת כבדות
עולה על4613 ומתחיל להתכונן לטיפוסון הקצרצר שלפני
מנסה להוריד דופק , זה לא הולך , פשוט לא וזהו
אם לא הולך אז לא הולך , ממשיך בקצב שלי , לא לוחץ , הטיפוסון עובר בסדר , לאט מהרגיל אבל שום דבר מיוחד
עוצר בטרמפיאדה ונח לחצי דקה
מתארגן ויוצא
הירידה מהירה כרגיל , יש קצת רוח אף מציקה אבל שום דבר קשה
אחרי הכיכר מוציא עוד חטיף אנרגיה , מעביר מיד ליד ובמקום לפתוח , שומט אותו ארצה
עוצר , הולך 10 מטרים אחורה , הוא מחכה לי שם
בינתיים בראש מתנגן לו שיר : "ישוב טלה אל חיק האם , ישכב בדיר וירדם...... "
לא יודע מהיכן זה הגיע
וזה כל כך לא משנה
כשאני מתקרב לצומת בדק , הנוף ניהיה טוסקנה , כרמים משני עברי הכביש
מביט לכיוון ווילהלמה ומצלם

אוהב את הנוף הזה
מרגיע , מרענן
ימינה בצומת וכבר להתרגן לצומת הטייסים
זמן להתחיל שיחרור
יש לי רוח צד שמגיעה מצפון ומקשה מאד על ההתנהלות בקצב שיחרור
ברגע שאני מאיץ , נהיה קל יותר
אבל אז הדופק עולה והעומס עולה ..........
סוג של מעגל קסמים
עוד קצת וצומת סביון מגיע
עוד כמה קילומטרים מול רוח אף בינונית
משהו לא הכי עובד לי ואני לא מצליח לייצר קצב נכון
זה או מהיר מידי או איטי מידי
מעבר לכך , לא ממש אוהב את הדרך הזו
כביש עירוני שעולה ויורד כל הזמן
הרוח ממשיכה להכות
פתח תקוה
עוד טיפה ואני בבית
זה רק אני הצ'ינלי והשקט
עולה הבייתה , אהוד ושגב פותחים לי את הדלת 
חיבוקים 
מתישב על הספה
מרגיש מותש לרגע , רק לרגע

לסיכום :
לא היה פשוט , היה טוב :-)


שרון :-)





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה