יום רביעי, 29 במאי 2013

טיסת בוקר

מניע ומתחיל לחמם מנועים
לאט אבל בטוח , לא חזק , לא חלש
בקצב הנכון 
שומר דופק , מקפיד על חימום ארוך ומדויק
אסור להתפתות ונסות לטוס מהר מידי  , מוקדם מידי
כשאני מתקרב לצומת הטייסים אני רואה טיסה בכחול לבן נוחתת
מטוס דו מנועי גדול שמציף לקראת נחיתה פונה לכיוון ברקת
ועוד טיסה נוחתת מעלי
הפעם זה מטוס מטען - ג'מבו בצבע לבן מסיים את פניה ומתיישר לכיוון המסלול של נתבג
רוח אף מקשה עלי את הטיסה מעלה לכיוון גבעת כוח
אני מבין שהטיפוס לבית אריה הבוקר , יהיה טיסה איטית מאד
בתחילת הרכיבה הגדרתי כי הפעם אטפס בקצב של 18 דקות לערך
ואשמור על דופק נמוך מהרגיל
מה שלא צפיתי היה עוצמת רוח האף
היא טסה בקצב שלה ומכבידה על קצב הטיסה שלי
זו לא רוח מאד חזקה
אבל היא מספיק חזקה כדי שהטיפוס יהיה קשה יותר מהרגיל
הטיסה הופכת להליכה בקצב רגוע , טוב בעצם רכיבה .....
לאט לאט , לא ממהר
מקפיד שהדופק לא יטוס מידי כלפי מעלה
עוד מטוס חולף מעלי
כשמגיע החלק המהיר של הטיפוס , אני עובר למוד טיסה
דוחף מושך דוחף ...........הקראנק מרעיש לי קצת ( מודע לזה שהמייסבים שלו גמרו )
עוד קילומטר ועוד אחר 
ואני למעלה
נוחת לרגע 
רוכב שעקף אותי בטיפוס מחכה בטרמפיאדה , משוחחים מעט והוא מצלם אותי

ממשיכים לשוחח לעוד דקה
הוא יוצא לטיסה המהירה שלו
ממתין עוד חצי דקה ויוצא בטיסה מהירה
הרוח בגב
השיפוע תלול
והמהירות , טיסה נמוכה אבל ממש טיסה
האופניים יציבות לגמרי 
הכל דופק כמו שעון שוויצרי , האם אני טס לז'נווה ? או ציריך ?
לא אני בסה"כ ליד פתח תקוה ............
בחלק המהיר ביותר , המהירות מעל 50 קמ"ש
ונגמרו לי ההילוכים
פעם שניה שזה קורה לי בשבועות האחרונים ..........
הקטע הטכני מגיע
המהירות ממשיכה להיות טיסה נמוכה
זורם מצד לצד , משכיב עד  האוזניים , או לפחות עד כמה שאני יכול
סוף הירידה , צלילה מהירה מטה , מהירה , מהירה , בלמים חזקקקקק
וזהו החלק הזה של הטיסה הסתיים
פונה לכיוון טירת יהודה / ברקת
ושוב טיסה מהירה , הגרמין צועק 50 קמ"ש
צמיגי הויטוריה , צועקים אחיזה 
שילדת ה'צינלי , לא אומרת דבר וכאילו אומרת הכל  , תרגע , סמוך עלי .... אני אוהבת את המהירויות הללו !!!
אני לא שם לב והמטוס התורכי הקבוע חולף מעלי בדרכו לנחיתה על מסלול 26 
אני מתכונן לנחיתה
הכיוון הוא יהוד 
מוריד קצב
מתחיל שחירור ארוך ומתון
מסלול הנחיתה שלי מוכר וידוע
אין שינויים גדולים
הרוח דוחפת אותי מעט ואח"כ מגיעה מהצד
שום דבר ממש קשה

הסתיימה עוד רכיבה כיפית

היה קשה ומהנה
 

שרון :-)
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה