יום ראשון, 12 בינואר 2014

זרימה כלפי מעלה

לפי חוק הכלים השלובים
כל נוזל תמיד ישאף לנקודה הנמוכה ביותר האפשרית

אצל רוכבים אופניים , זרימה זה דבר אחר לגמרי
כלומר לצאת למסלול ולשנות / לאלתר
בלי לדעת הכל מראש
וכשזורמים , מטפסים  ומטפסים עוד ועוד ועוד

המסלול המקורי של רכיבה זו , אמור היה להיות מהבית לנחשון וחזרה ( חזרה באותה דרך )
אלא שאמור הוא שם של דג
ודג זורם עם המיים ומח]ש נקודה נמוכה
ואני ( ביחד עם חבר טוב ) טיפסנו מעלה מעלה

שני מיילים לטל , ביום חמישי אחר הצהריים , שינו את כל התוכניות
וכך במקום לרכוב לבד
קבעתי לפגוש את טל ב 6:50 בטייסים

6:20 , יוצא מהבית
בחוץ חשוך , תאורת הרחוב תכבה עוד מעט
יש לי כבר מספיק אור כדי לרכוב
מקליק ויוצא
החימום הרגיל , בלי שום דבר מיוחד
האספלט רטוב ואני מרוצה מזה שדאגתי לקחת מעיל גשם , שיהיה......

פונה ימינה בסירקין ועולה על כביש 40
פלאשים קטנים בכתום מכתימים את העננות
הקצב נשמר , אחיד ורגוע
הקור שצפוי היה להיות , לא ממש כאן
הטמפרטורה היא 13 או 14 מעלות
זה לא מאד נמוך , בוודאי שלא החורף הזה

עוצר בטייסים כדי לחכות לטל
כמה רוכבים חוליפים אותי
טל מגיע
מדברים חצי דקה וקדימה
רוכבת במעיל צהוב עם כיתוב של רכיבת השאנטי חולפת אותו
היא מעט מהירה ממני , טל מציע לנסות ולתפוס טרמפ
אבל זה לא ממש הולך
קצת לפני צומת אלעל , עוצר לצלם זריחה , טל ממשיך מעט 

למען האמת , התמונה לא עושה חסד עם הזריחה המדהימה שראינו , הרבה יותר כתומה מבתמונה
מקליק וממשיך , ברמזור של הטייסים אני רואה את טל
עוצר כדי לחכות לירוק וממשיך ישר
טל מתחבר ואנו ממשיכים לרוכב יחדיו
אנו מדברים על דא והא
טל אומר שידוע לו שקבוצת No-Drop אמורה לצאת מעינת לכיוון הזה ואולי נוכל להצטרף אליהם
אני סקפטי לגבי יכולתי ללטפס בקצב שבו הם יירכבו
בנבלט פונים ימינה ועולים על 444
השיחה ממשיכה
האויר כנראה קריר יותר , על פי כמות האדים שיצואים מפי
צומת בן שמן מסמן את תחילת הטיפוס הגדול של היום , או שבעצם לא ממש
אני מציין שהצפי להגעה לשילת הוא כ 32 עד 35 דקות
היער נראה יפה הבוקר , שכבת עננות כמו מונחת על צמרות העצים
ממשיכים להתקדם
קצת משחקי הילוכים
חולפים את שברי המטוס המשמשים כאנדרטה , השמות בולטים וקל לקרוא אותם ( אחד הייתרונות של רכיבת אופניים לעומת נסיעה ברכב )
בסוף הטיפוס לשילת , טל שואל מה אני מעדיף
רולינג עם שיפועים חריפים למדי או מישורי יותר אבל גם ארוך יותר
אני בוחר ברולינג
מבט על השעון אומר שאנו כבר שעה ו 40 דקות בדרך והקצב לא ממש גבוהה

פונים ימינה ונכנסים למודיעין
האספלט עדיין רטוב
שכבה דקה אך מורגשת של מיים , מעניין לפני כמה זמן ירד פה גשם
הרוליג נחמד , מגבעה לגבעה השיפועים מחריפים
לקראת הגבעה האחרונה אני גונב חטיף אנרגיה
ומגיע לתחילת הטיפוס כשכולו עוד בפי
זה מקשה על ההתחלה והופך את הגבעה הזו לקשה יותר מהאחרות
אחריה יש ירידה ארוכה עד לחיבור על כביש 3
טל נעלם לי קצת
הוא מחכה בצומת
גשר בטון מפלצתי מופיע לימיני , גשר שכנראה יהיה חלק ממסלול הרכבת לירושלים בעתיד
טל מציין שאנו בדרך לקיר של פארק קנדה
אני רגוע
יודע שכל עוד לא מדובר בשיפועים של 15 אחוז ויותר למרחק קצר או שיפוע של 10% לכמה קילומטרים רצופים , אין לי בעיה לעמוד בכך , לאט ובטוח

אנו מטפסים רגוע , השיפוע מחריף הנוף עוצר נשימה
עד כדי כך שאני כלל לא מביט בגרמין , לא במהירות ולא במד השיפוע
ממשיכים בכיף עד לטרון
האספלט מעט יבש יותר כרגע
בלטרון עצירה של דקה כדי להוציא משקפי שמש ולארגן חטיף אנרגיה נוסף במקום נוח
המטרה הבאה כבר מסומנת , טיפוס ימ"מ
הקצב עד חצית נחל נחשון , מהיר , זרימה נעימה , האויר קריר אך לא קפוא
הטיפוס לימ"מ עובר חלק
טל כהרגלו יוצא כמו טיל מעלה ואני בשלי , לאט ורגוע , לא מתפתה לקצב שאח"כ אשלם עליו את המחיר.........
מהימ"מ אנו מתחילים לטוס מטה במהירות
37 עד 40 קמ"ש לערך , המהירות הממוצעת עולה , עולה מאד
כמה טריאתלטים עוקפים אותנו
טל מציין בפעם המי יודע כמה להיום , שפשוט אין רוכבים
אני משלים את בכך שזה יום שחבל לבזבז אותו , מזג אויר פשוט מושלם
האספלט מעט רטוב וזה לא ממש מפריע כל עוד לא מדובר במהירות גבוהות מאד
האויר נקי
והאווירה נעימה מאד

אחרי יד רמבם אנו משתלבים לקטע קצר על כביש 44

מחלף אחד ואנו ברמלוד
הרכיבה מהירה , ורגועה , קצת קשה יותר לשוחח עכשיו
יש קצת עבודות בכשוליים וחשוב לשמור ולא לרכוב באמצע הכביש
גם התנועה אינטנסיבית מעט יותר משחווינו קודם לכן
בצומת אלעל , פונים שמאלה ומיד ימינה
תופסים עוד כמה מילים אחרונות
וזהו כבר צומת הטייסים
טל פונה שמאלה לתל אביב
אני ממשיך ישר על 40
הדרך ממשיכה בצורה רגועה
מבט על הגרמין מראה שאני כבר על 72 ק"מ וזמן של 3 שעות ו 15 דקות בערך
מתחיל להכנס למוד של שיחרור
לוחץ פחות ומשתדל להיות בהילוכים קלים יותר
עוד טיפה ואני כבר בפתח תקוה
מטפס בשביל המקביל לכביש 471
רגוע , לאט לאט 
עוצר ברמזור ליד הבית
ומסיים רכיבה נהדרת

עולה הביתה
חיבוקים מהילדים
ואז אני קולט שבגלגל הקדמי אין אויר 
מעניין איפה חטפתי את הפנצ'ר
מבט קצר על הצמיג לא משקר , יש אבן קטנה וכנראה מאד חדה
שחדרה מבעד לצמיג ..........

היה טוב
הכנה אחרונה אחרונה לברווט 200 , הסתיימה בחיוך גדול

שרון :-)




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה