‏הצגת רשומות עם תוויות גרמין. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות גרמין. הצג את כל הרשומות

יום ראשון, 12 בינואר 2014

זרימה כלפי מעלה

לפי חוק הכלים השלובים
כל נוזל תמיד ישאף לנקודה הנמוכה ביותר האפשרית

אצל רוכבים אופניים , זרימה זה דבר אחר לגמרי
כלומר לצאת למסלול ולשנות / לאלתר
בלי לדעת הכל מראש
וכשזורמים , מטפסים  ומטפסים עוד ועוד ועוד

המסלול המקורי של רכיבה זו , אמור היה להיות מהבית לנחשון וחזרה ( חזרה באותה דרך )
אלא שאמור הוא שם של דג
ודג זורם עם המיים ומח]ש נקודה נמוכה
ואני ( ביחד עם חבר טוב ) טיפסנו מעלה מעלה

שני מיילים לטל , ביום חמישי אחר הצהריים , שינו את כל התוכניות
וכך במקום לרכוב לבד
קבעתי לפגוש את טל ב 6:50 בטייסים

6:20 , יוצא מהבית
בחוץ חשוך , תאורת הרחוב תכבה עוד מעט
יש לי כבר מספיק אור כדי לרכוב
מקליק ויוצא
החימום הרגיל , בלי שום דבר מיוחד
האספלט רטוב ואני מרוצה מזה שדאגתי לקחת מעיל גשם , שיהיה......

פונה ימינה בסירקין ועולה על כביש 40
פלאשים קטנים בכתום מכתימים את העננות
הקצב נשמר , אחיד ורגוע
הקור שצפוי היה להיות , לא ממש כאן
הטמפרטורה היא 13 או 14 מעלות
זה לא מאד נמוך , בוודאי שלא החורף הזה

עוצר בטייסים כדי לחכות לטל
כמה רוכבים חוליפים אותי
טל מגיע
מדברים חצי דקה וקדימה
רוכבת במעיל צהוב עם כיתוב של רכיבת השאנטי חולפת אותו
היא מעט מהירה ממני , טל מציע לנסות ולתפוס טרמפ
אבל זה לא ממש הולך
קצת לפני צומת אלעל , עוצר לצלם זריחה , טל ממשיך מעט 

למען האמת , התמונה לא עושה חסד עם הזריחה המדהימה שראינו , הרבה יותר כתומה מבתמונה
מקליק וממשיך , ברמזור של הטייסים אני רואה את טל
עוצר כדי לחכות לירוק וממשיך ישר
טל מתחבר ואנו ממשיכים לרוכב יחדיו
אנו מדברים על דא והא
טל אומר שידוע לו שקבוצת No-Drop אמורה לצאת מעינת לכיוון הזה ואולי נוכל להצטרף אליהם
אני סקפטי לגבי יכולתי ללטפס בקצב שבו הם יירכבו
בנבלט פונים ימינה ועולים על 444
השיחה ממשיכה
האויר כנראה קריר יותר , על פי כמות האדים שיצואים מפי
צומת בן שמן מסמן את תחילת הטיפוס הגדול של היום , או שבעצם לא ממש
אני מציין שהצפי להגעה לשילת הוא כ 32 עד 35 דקות
היער נראה יפה הבוקר , שכבת עננות כמו מונחת על צמרות העצים
ממשיכים להתקדם
קצת משחקי הילוכים
חולפים את שברי המטוס המשמשים כאנדרטה , השמות בולטים וקל לקרוא אותם ( אחד הייתרונות של רכיבת אופניים לעומת נסיעה ברכב )
בסוף הטיפוס לשילת , טל שואל מה אני מעדיף
רולינג עם שיפועים חריפים למדי או מישורי יותר אבל גם ארוך יותר
אני בוחר ברולינג
מבט על השעון אומר שאנו כבר שעה ו 40 דקות בדרך והקצב לא ממש גבוהה

פונים ימינה ונכנסים למודיעין
האספלט עדיין רטוב
שכבה דקה אך מורגשת של מיים , מעניין לפני כמה זמן ירד פה גשם
הרוליג נחמד , מגבעה לגבעה השיפועים מחריפים
לקראת הגבעה האחרונה אני גונב חטיף אנרגיה
ומגיע לתחילת הטיפוס כשכולו עוד בפי
זה מקשה על ההתחלה והופך את הגבעה הזו לקשה יותר מהאחרות
אחריה יש ירידה ארוכה עד לחיבור על כביש 3
טל נעלם לי קצת
הוא מחכה בצומת
גשר בטון מפלצתי מופיע לימיני , גשר שכנראה יהיה חלק ממסלול הרכבת לירושלים בעתיד
טל מציין שאנו בדרך לקיר של פארק קנדה
אני רגוע
יודע שכל עוד לא מדובר בשיפועים של 15 אחוז ויותר למרחק קצר או שיפוע של 10% לכמה קילומטרים רצופים , אין לי בעיה לעמוד בכך , לאט ובטוח

אנו מטפסים רגוע , השיפוע מחריף הנוף עוצר נשימה
עד כדי כך שאני כלל לא מביט בגרמין , לא במהירות ולא במד השיפוע
ממשיכים בכיף עד לטרון
האספלט מעט יבש יותר כרגע
בלטרון עצירה של דקה כדי להוציא משקפי שמש ולארגן חטיף אנרגיה נוסף במקום נוח
המטרה הבאה כבר מסומנת , טיפוס ימ"מ
הקצב עד חצית נחל נחשון , מהיר , זרימה נעימה , האויר קריר אך לא קפוא
הטיפוס לימ"מ עובר חלק
טל כהרגלו יוצא כמו טיל מעלה ואני בשלי , לאט ורגוע , לא מתפתה לקצב שאח"כ אשלם עליו את המחיר.........
מהימ"מ אנו מתחילים לטוס מטה במהירות
37 עד 40 קמ"ש לערך , המהירות הממוצעת עולה , עולה מאד
כמה טריאתלטים עוקפים אותנו
טל מציין בפעם המי יודע כמה להיום , שפשוט אין רוכבים
אני משלים את בכך שזה יום שחבל לבזבז אותו , מזג אויר פשוט מושלם
האספלט מעט רטוב וזה לא ממש מפריע כל עוד לא מדובר במהירות גבוהות מאד
האויר נקי
והאווירה נעימה מאד

אחרי יד רמבם אנו משתלבים לקטע קצר על כביש 44

מחלף אחד ואנו ברמלוד
הרכיבה מהירה , ורגועה , קצת קשה יותר לשוחח עכשיו
יש קצת עבודות בכשוליים וחשוב לשמור ולא לרכוב באמצע הכביש
גם התנועה אינטנסיבית מעט יותר משחווינו קודם לכן
בצומת אלעל , פונים שמאלה ומיד ימינה
תופסים עוד כמה מילים אחרונות
וזהו כבר צומת הטייסים
טל פונה שמאלה לתל אביב
אני ממשיך ישר על 40
הדרך ממשיכה בצורה רגועה
מבט על הגרמין מראה שאני כבר על 72 ק"מ וזמן של 3 שעות ו 15 דקות בערך
מתחיל להכנס למוד של שיחרור
לוחץ פחות ומשתדל להיות בהילוכים קלים יותר
עוד טיפה ואני כבר בפתח תקוה
מטפס בשביל המקביל לכביש 471
רגוע , לאט לאט 
עוצר ברמזור ליד הבית
ומסיים רכיבה נהדרת

עולה הביתה
חיבוקים מהילדים
ואז אני קולט שבגלגל הקדמי אין אויר 
מעניין איפה חטפתי את הפנצ'ר
מבט קצר על הצמיג לא משקר , יש אבן קטנה וכנראה מאד חדה
שחדרה מבעד לצמיג ..........

היה טוב
הכנה אחרונה אחרונה לברווט 200 , הסתיימה בחיוך גדול

שרון :-)




יום ראשון, 5 בינואר 2014

סטייל נג"ש

שבת בבוקר
יום קר ויפה
יוצא מאוחר מהרגיל
מניע ויוצא לכיוון קרית אונו
חימום מתון ורגוע בלי שום דבר מיוחד
לקראת צומת סביון , פותח מנוע עזר ומתחיל לעבוד חזק יותר 
חד ומדויק
בצומת סביון , משוחח עם 3 רוכבים
אחד מהם רוכב על Lemond Nevada מרשימות 
יוצאים מהצומת 
הם בקצב שלהם ואני בשלי
מהיר חד ומדויק
שכבת ערפל דקיקה מכסה את השדות
אור השמש מתפזר לצדדים , חלק ויפה
מלטף
בצומת בית דגן שמאלה 
ומיד מתחיל לטפס
זה לא ממש טיפוס , יותר רולינג לייט
התחושה נהדרת
הדופק במקום , הגרליים עובדות
הקצב עולה ויורד בהתאם לשפוע 
מתחיל להבין שהיום אני במוד נגש
בצומת רמלוד מביט על הגרמין
הזמן שעה בדיוק , המרחק 25.5 ק"מ

פונה שמאלה ועולה על כביש 40
מימד משתנה
הקצב עולה
מגמת ירידה קלילה ורוח שהיא מעט גבית הופכות את המקטע הבא לטיסה של ממש
בצומת הראשונה של לוד , עוקף אותי רוכב בחליפת  Tacc על סרוולו כסופות
מנסה להצמד אך לשוא
הוא מתרחק ממני לאט לא
10 , 20 , 30 מטרים , עד צומת אלעל עוד אראה אותו בטווח של כמה מאות מטרים
במחלף גינתון עוצר ברמזור , מבט על הגרמין , 70 דקות , 30 ק"מ
שאלות ברומו של עולם
האם אני מסוגל למשוך את ה 10 ק"מ הקרובים בפחות מ 10 דקות?

לא ממש בטוח !?!

הרמזור מתחלף לירוק ואני בשלי
לחץ לחץ לחץ
שומר קו חלק ונקי
בצומת אלעל הרמזור מתחלף לי בדיוק בזמן
ממשיך לכיוון ברקת
הקצב ממשיך להיות מהיר
יש כמה רוכבים ממול
מגיע לרמזור ופונה שמאלה
מבט על השעון , זה על הגבול 
ה Basso עובדות נהדר , תנועה עדינה מצד לצד
כביש משובש יחסית

קצת לפני צומת בדק מוריד ראש לכיוון השעון
הזמן 1:29:45 , המרחק 39.9
לוחץ עוד טיפה ובדיוק ב 1:30:00 משתנה נתון המרחק ל 40.0

מחייך לעצמי
פונה ימינה בצומת בדק וממשיך ישר ברמזור על כביש 40

שיחרור , אולי , לא יודע מה זה ......... עובד רגוע וחלק
הקצב משום מה לא ממש יורד
מרגיש לי חלק וטוב
צומת סירקין , פניה שמאלה ומתחיל טיפוס מתון הבייתה
עכשיו זמן לשחרר ממש
דיווש בקצב רגוע
לא לוחץ , רק מוסבב
הילוכים קלים יחסית , הכל זורם בכיף
עוצר ליד הבית
50 קילומטרים בדיוק , שעה ו 53 דקות  ממש ממש מרוצה
קצב מעולה , בעצם יותר ממעולה

שרון :-)

יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

חופשי זה לגמרי לבד

רכיבה בתנאים שונים מהרגיל
שעה מעט שונה
מזג אויר , שונה 
בקיצור הכל שונה מהרגיל ויחד עם זאת , הכל בדיוק כמו שרציתי

יצאתי לרכיבת שבת מאוחר מהרגיל
בלי לראות זריחה
הקלקתי ב 7:00
וקדימה , היעד תחנת בדלק בצומת נחשון 
ההתחלת הרכיבה רגועה מאד
שומר רגליים
יש רוח אף , לא מאד ברורה , נראית כמו אף / צד
הקטע בין צומת סירקין לאלעל הוא חימום
מקפיד לא לעבור לאזורי דופק לא הגיונים
הקצב מרגיש מהיר אבל לא מידי
פה וגם יש רוכב או שניים
מרגע לרגע אני מרוצה יותר מעצם ההחלטה שלי לוותר על שרוולי הידיים
קרירות נעימה אבל לא רק
השמיים אפורים
בצומת אלעל אני מעלה הילוך , אני לגמרי לבד יש לי עד כ 10 ק"מ עד לעליה לכביש 44
הרוח ממשיכה להקשות
אני עובד כרגע על דופק גבוהה יותר
התחושה טובה
רוכב אחד או שניים עוקפים אותי
אני לא מזהה קושי של ממש
בצומת רמלוד פונה שמאלה
שני רוכבים נמצאים מעט לפני
אני מבין שהקצב שלהם נמוך משלי ומנסה לדחוף כדי לחבור אליהם
אחרי המחלף של 6 ו 431 אני עליהם צמוד
אני תופס טיפה דראפט אבל אז הם מתחלים ללחוץ
ולי כרגע אין רגליים , הרוח היא רוח פנים , זה לא קל
נקודת משבר קטנה מגיעה , מחשבות על מתי אני מסתובב וחוזר
 
מאי שם אני רואה טיסן באויר
מביט ומזהה שאני ליד מנחת נען
שדות כותנה , רגע לפני שהקטפת תחסל את השדה
רגעים של נוסטלגיה , זיכרונות ממנחת נענן , אחד המוזרים שבהם היטסתי , מסלול מלא אבנים גדולות למדי
אבל מרחב אווירי נהדר
ממשיך בדרכים
מבט בשעון , השעה 8:10 , מחשבות לגבי הקצב
זה מרגיש קצב טוב למדי
ממשיך לדחוף , כשאני מגיע לפדיה אני מבין שהמצב מעולה
בקצב הזה עד 8:30 אהיה בנחשון
הקצב נשמר עוד טיפה ועוד טיפה
מגיע לכרמי יוסף , פתאום הכל נראה הרבה יותר קליל 
באחת המסלול הופך לירידה בשיפוע תלול
אני אוהב את הירידה הזו
דוחף חזקה
50 קמ"ש על הגרמין
הרוח שורקת בעוצמה
אני מרגיש את החופש את תענוג
כל האנרגיה הקינטית שיצרתי בצבירת הגובה הופכת למהירות 
אוהב את התחושה , עוד טיפה עוד דחיפה ואני בנחשון
חולף את הרמזור ונכנס אל תחנת הדלק
עוצר 
השעה 8:31 , מדהים !!!

לוקח לי קפה וממלא מיים
האספרסו נעלם תוך שניות
פוגש שוב את הרוכב על ה Lemond הצהובות שחורות שפגשתי לפני כמה שבועות
מחליפים כמה מילים 

זמן תמונה

מקליק ויוצא חזרה
עומד ברמזור ומשוחח לשניה עם עוד רוכב שיוצא לאותו כיוון
הטיפוס לכיוון יער המגינים החל
בתחילה זה מרגיש לי מאד מהיר אבל לאט לאט השיפוע מנצח והמהירות יורדת
מגיע למעלה
לוקח נשימה
ונותן לשילדת ה Basso לנגן והיא בהחלט יודעת לנגן .....
הקצב מהיר 45 קמ"ש 40 , 35 , 40 המשפרים עולים וירודים בהתאם לשיפוע
אני מתחיל להבין שהרוח דוחפת אותי מכל הלב
נזכר בפעם הקודמת שרכבתי כאן ואנטון מיכאלוב ניסה להאיץ בי
הפעם זה הפוך , אני דוחף חזק ורוצה עוד
כמה רוכבים מקבוצת פוקוס עוקפים אותי
לקראת המחלף אני מזהה עוד 4 רוכבים שיוצאים שמאלה וחותכים את הנתיב שלי
מנסה להצמד אליהם אך לשוא
הם מהירים מידי
החברה של פוקוס רוכבים בקצב שמתאים לי
אבל הם ממשיכים על 44 ואילו אני פונה ימינה ברמלוד
הרוח עכשיו מגיעה מעט מהצד
הרגליים ממשיכות בכוח מלא
הקצב גבוהה , מעל 30 קמ"ש 
מכאן זה למעשה ממשיך בצורה מהיר , רמזור ועוד רמזור
ואני כבר בצומת אלעל
שמאלה ושוב ימינה
האם אני מסוגל להגיע עד 10:00 הבייתה
כנראה שכן , אבל זה גבולי
הקצב נשמר
עננים שחורים ממול , הקרב מתחיל להיות לא מול השעון אלא מול הגשם
כן / לא ?
בעצם זה לא ממש משנה
כבר רכבתי בגשם וזה דבר שאני אוהב
אני אמנם לא עם ביגוד הגנה אבל בכל מקרה זה לא יהיה מסובך מידי או ארוך מידי
9:45 , צומת סירקין
העננים שחורים משחור
פונה שמאלה, אני בטוח שעוד דקה אחווה מטח חזק של גשם
אבל הוא לא מגיע
כלום , שחור שחור אבל אין כלום
מתחיל שיחרור 
הרגליים רגועות מאד
הקצב יורד בהתאם למגמת הטיפוס
מזהה את הרמזור האחרון לפני שאני מגיע הבייתה
והנה טיפטוף
זה הגשם ? זה ?
זה לא נקרא גשם !!!

200 מטרים לפני הבית גם זה נעלם
אין גשם
משלים שיחרור
עוצר מבט על הגרמין , 9:54
קצת פחות מ 3 שעות ל 70 קילומטרים
ממש טוב
והכל לבד
חופשי ולבד

שרון :-)



יום ראשון, 25 באוגוסט 2013

מחייך

על כביש 44 , קצת לפני הפניה לפדיה
אני קולט שאני מחויך
זה טיפוס מתון , סוג של רולינג הילס 
ובמקום להגיד שקשה לי , אני כולי מחויך
3 רוכבים עוקפים אותי
וזה ממש לא משנה
מבט בגרמין , כבר שעה וחצי של רכיבה
יש עוד לא מעט זמן תנועה היום
והחיוך הזה מלווה אותי כבר שעה וחצי וזה עוד לא הסוף

שעה וחצי קודם לכן
מקליק מהבית
מפעיל את הגרמין
הצ'ינלי נעות תחתי בכבדות
חימום מאד מתון 
אחרי כ 20 דקות של חימום אני כבר על כביש 412
קצת לוחץ
זה לא יום של אינטרוואלים
זה יום של עבודה קבועה ויציבה , לדווש לדווש לדווש

פניה שמאלה בבית דגן וכביש 44 לפני , תחילת הרולינג הילס של היום

בהתחלה קליל יותר אח"כ זה קצת יותר קשה
לקראת מחלף רמלוד אני בלבטים
אני יכול לטפס במחלף ולפנות ימינה לכיוון צומת בילו ושם לעלות לכיוון טל שחר
הרוחות אומורת אחרת
כבר 35 דקות שרוח צד / אף , לא חזקה אבל גם לא חלשה אומרת את האמת
היום לא משתוללים אלא רוכבים מחושב
וביום כזה עדיף לא להרוג את הרגליים
ממשיך על 44 לכיוון נחשון
עד עתה לא ראיתי רוכבים נוספים
גם תנועה של ממש אין על הכביש 
4 אופנועי כביש ספורטיביים ומהירים חולפים ברעש איימים
הכביש הזה הוא כביש שאהוב על רוכבי דו גלגלי באשר הם
הדרך מטפסת כל פעם קצת
כבר כתבתי על כך בעבר ולכן לא ארחיב
הנוף קצת צהוב , מעט חום והרבה ירוק של כרמים
שומר על קידנס קבוע , לא מהיר ולא איטי
טיפוס ועוד טיפוס קטן
יער המגינים מסמן את תחילת הטיסה מטה
מהירויות שמגרדות את ה 50 קמ"ש
לוחץ אבל שומר קצת ברגליים
מבט על המרחק , רכבתי כבר כ 40 קילומטרים 
מחליט שאפשר למשוך עוד טיפה לפני העצירה
הרמזור מתחלף בדיוק כשאני מגיע לצומת נחשון
פונה שמאלה , כביש 3
רוח גבית קלילה מלווה אותי 
3 רוכבים שעקפו אותי קודם לכן נמצאתי בטרמפיאדה
כביש 3 , לא שיא העיניין ובכל זאת
רגוע מאד ומהנה
החיוך מאוזן עד אוזן
מביט לכיוון הטיפוס לישוב נווה שלום
לא היום , לא היום ..........
הדרך חולפת ודיי מהר אני כבר בלטרון
נכנס לכיוון האלונית
המוני רוכבים יושבים לשולחנות העץ
חלקם כבר סיימו את היום
אחרים עוד רק באמצע
פוגש את טל , חבר להקפה של ראשצי
ולאחר מכן גם את גילי רוזנשטין הידוע כאימונגילי 
לוקח לי אספרסו קצר וקרואסון קטן , שניהם נעלמים כהרף עיין
משוחח עם כמה חברים רוכבים
ואחרי כמה דקות מקליק ויוצא לכיוון יד רמבם , כביש 424
את הכביש הזה אני אוהב
הוא זורם , מתחיל בירידה מתונה אך מהירה
באמצע הדרך אני רואה את מייק בייק בכיוון הנגדי , מנופף לו לשלום  וממשיך הלאה
העליה לימ"מ חולפת בקלילות
פעם היא הייתה לי קשה , אבל לא כיום
נהנה מהדרך נהנה מהאויר וכרגיל מחייך
כשאני מגיע למעלה , עוצר לרגע ולובש שני שרוולי ידיים
וקדימה , מתחיל לדחוף , הצלילה מהירה למדי
שירת הרוח בקסדה , מחרישת אוזניים
זה כל כך כיף
איך אפשר לא לחייך במצב כזה .......
לקראת יד רמבם , דבוקה גדולה של igp עוקפת אותי
טל הצטרף אליהם 
תיאה אומרת לי שלום מרכב הליווי
עוד כמה מכרים שלי רוכבים בקבוצה זו ואומרים שלום
יפה לראות דבוקה ענקית בצבעים אחידים
ברמזור לקראת הפניה לכביש 44 הם עוצרים , אני צמוד מאחור
חליפה מהירה מעל כביש 6 וימינה לכביש 40
המקטע מתחיל עם רוח גב
המהירות בהתאם
35 קמ"ש סטנדרטי , נגיעות של 40 + 
אני עוקף רוכב או שניים
ונעקף על ידי כמה וכמה
מחליט להרחבב מעט ולהמשיך ישר בצומת אלעל
כביש 46 הוא ההכנה לפינאלה של היום
רגוע מאד , רוכב בסגול עוקף אותי , שוקל להתיישב עליו אבל הוא מהיר מידי ואין סיכוי ממשי שזה ייקרה
פניה שמאלה ל 4613 , שוב כרמים סביב , גם מימין וגם משמאל
חולף את מסילת הרכבת 
ימינה ואני בטייסים
ממשיך ישר על 40
מתחיל לשחרר רגליים
לא דוחף חזק , מחייך , מגיע לי לחייך היום
רכיבה של לגמרי לבד בקצב מעולה
במחלף שעריה , עולה לשביל המקביל לכביש 471
השיפוע לא קל
אבל בכל זאת , זה במקום
קיצור נהדר במקום קטע כביש עירוני מעצבן
מגיע הבייתה מחייך
פתוח את הדלת
שגב ואהוד צועקים לי הפתעה
מנסים בכוח להבהיל אותי
אני מחייך אליהם
מחבק את שניהם

איזה כיף לסיים רכיבה מחויכת ולקבל חיבוק ענקי

שרון :-)




 

יום שבת, 6 ביולי 2013

Alive and kicking

יש רכיבות שלוקחות אותי למקומות אחרים
הדרך מוכרת
הרגליים מסתובבות בכיף
אבל הראש נמצא במקומות אחרים לגמרי

הרכיבה הבוקר למשולש הייתה בדיוק רכיבה כזו:

היה כיף לרכוב
לא היה חם מידי
הקצב היה נהדר
השותפים לרכיבה עבדו נהדר ביחד
הדופק היה בדיוק במקום
נהנייתי לטפס
נהניתי בירידות
הכל תיקתק

הראש היה במקום אחר
המודעות חצויה
חלק גדול ברכיבה
חלק אחר שקוע במוקמות עמוקים
כואבים ושמחים כאחד

לפני 5 שנים , הייתי במקום שנקרא מינוס 1
זו לא טמפרטורה
זה יום אחרון לפני החזרת השתל
יום אחרון של כימוטרפיה , בחיים !!!
No More
No Fear
מחובר לעירוי נוזלים ועירוי כימו רצחני , עירויים של חומרים נוגדי בחילה ואנטיביוטיקה .......

5 שנים
חימום קליל עד צומת הטייסים
טלי כבר איתי , גרי מצטרף



מתגלגלים בקצב רגוע לכיוון צומת רמלוד
הקצב מעט איטי עבורי
אני עובר קדימה ומכתיב קצב , קצת מהיר יותר
זרימה כיפית
גרי וטלי יושבים עלי , בשלב מסוים המיקומים מתחלפים
אסור לתת לקצב לשקוע מידי
אבל גם לא לרוץ מהר מידי
ברמלוד אנו יורדים במחלף ופונים לכיוון כביש 44
המקטע מנשר עד נחשון הוא אחד המקטעים היפים ביותר בארץ
גבעות מתגלגלות , אחת ועוד אחת
לא קשה ואל קל
מהיר ואיטי
השדות לרוב ירוקים , לרוב כלומר עכשיו הכל קמל
החמניות שלפני חודשיים היו בשיאן , מחכות לקציר ........

גרי רץ קדימה
טלי ואני מאחור
שיחה מהסוג הרגיל , ילדים משפחה
הכל מאד רגוע
בצומת נחשון פונים שמאלה
כביש 3 לכיוון לטרון
בעבר ממש שנאתי את המקטע הזה
אבל כנראה שיותר מחצי שנה שלא רכבתי עליו
והכל השתנה
זה אמנם טיפוס בשיפוע מאד מתון
ויש גם קצת רוח אף
אבל הוא לא מרגיש קשה , יותר בכיוון סתמי
כשאנו מגיעים למחלף של נווה שלום
רואים מוליינו את החברה של Tacc , דבוקה גדולה באדום לבן
רוכב על טרק 2200 הצטרף אלינו בנחשון והוא חלק מהמבנה
בלטרון נכנסים לתחנת הדלק
עוצרים לקפה ומילוי מיים
10 דקות מנוחה
 מנוחה בעיקר לפרארי הכתומות ( Cinelli ) ולMerida של טלי 
( המפלצת חובבת הלף של גרי לא בתמונה )

מקליקים ונכנסים לתנועה לכיוון נשר
כביש 424 , פיק טיפוס קצרצר לכפר בן נון
פיתול שמאלה ימינה ושוב שמאלה
הגענו למעלה
מתחילים קטע ירידה ארוך
10 קילומטרים לערך , שיפוע דיי אחיד
דבוקה מרשימה של Zone3 חולפת ממול 
גרי טס קדימה
טלי ואני מחליפים מיקומים , קצת כאן וקצת כאן
שוב זמן לשיחה , מבט על המרחק והזמן
אנו אחרי כשעתיים וחצי רכיבה עם 50 קילומטרים
זה לא מהיר יחסית
זה פשוט כיף
בצומת נשר אנו חוזרים למבנה של שלישיה

חוזרים לכביש 40
אני עובר קדימה , מכתיב קצב מעט יותר מהיר , רק קצת
רוח צד מגיעה ממערב
מלטפת בעיקר , לא ממש מקשה
שוב חילופי מיקומים
בלי לשים לב אנו כבר בצומת אלעל
גרי עובר קדימה
עוד קצת והוא יפנה לכיוון ביתו
טלי מסמנת להרגיע מעט
זה נח לי מאד
הקצב יורד מעט
לא משמעותי

השמש מלטפת
בבארות יצחק אנו עוצרים לדקה לסדר משהו
בטרמפיאדה , מישהו השאיר גור חתולים בקופסאת נעליים
מראה שמכאיב ומרגיז
אם הוא יישאר במקום , הוא ימות ממכת חום
אנו לא יכולים לקחת אותו עימנו
מארגנים לו מעט מיים
כמה ילדים מגיעים ואומרים שהוריהם יגיעו עוד מעט ......

יוצאים לקטע מנהלתי אחרון להיום
4 קילומטרים של ישורת רגועה

צומת סירקין
פונים שמאלה 
נפרדים לשלום
טלי חוזרת לביתה
לי נשארו עוד 2 וחצי קילומטרים של טיפוס מתון
כמה דקות ואני בבית

80 קילומטרים ברגליים
גובה מצטבר  400 מטרים בערך , בקטנה .......

ניתוק קליטים אחרון להיום
בלימה קלילה
רגליים על הקרקע
סוגר רכיבה בגרמין
מביטה על הפרארי הכתומות שלי , בהחלט אופניים שכיף לרכוב עליהן
לוקח שלוק מיים 
 
רגע אחד של זיכרונות
לפני 5 שנים הייתי מרוקן לגמרי
בלי מח עצם משל עצמי
בלי כח
בלי יכולת לזוז כמעט

5 שנים , אחרי 80 קילומטרים אני רענן לגמרי
וכל מה שאני רוצה זה לעלות הבייתה
לשבת עם הילדים
לספר לנורית איך הייתה הרכיבה
כוס אספרסו קצר

שרון :-)





יום שישי, 21 ביוני 2013

ששי זה לגמרי לבד

בוקר ששי , לבד לגמרי
רק אני הצ'ינלי והגרמין
אני בחליפת ראש ציפור 
הצ'ינלי בכתום הקבוע שלהן
הגרמין שחור ומראה מספרים שונים ומשונים
מקליק ומתחיל חימום רגוע
לא מעמיס את הרגליים יותר מידי
ההקפה של ראשצי , ריקהכמעט לגמרי
אין רוכבים הבוקר , בעצם יש קבוצה של טריאתלטים שעושים אימון החלפות 
כנראה הכנה אחרונה לטריאתלון תל אביב שמתקיים מחר
בהקפה עצמה כמה בודדים
כל אחד בקצב שלו
אין רכבות
יש דבוקה קטנה של רוכבי Assos , מאוזברים ברמת קצה , החל מהלבוש וכלה במערכות
הכל אלקטרוני / חשמלי ...........
זו לא רכבת , הם עסוקים בשיחת בוקר שמתקיימת תוך כדי סיבובי רגליים......
אחרי החימום אני יוצא ל 6 הקפות בפחות מ 25 דקות
זה היעד 
וזה גם מבוצע , 6 הקפות ב 24:25
מבחינתי , ביצוע מושלם
זה לא מהיר אבל מה שחשוב מבחינתי , זה שהדופק נמוך , לא האיזורים הגבוהים אליהם אני רגיל
זה עובד נהדר וזה ממש כיף
יש רוח בינונית מכיוון דרום
והישורת לא הכי קלה 
אבל זה לא מפריע
כשאני משלים את 6 ההקפות אני מחליט לטפס לתצפית
פעם ועוד פעם
סוגר עוד הקפה אחרונה ועוקף שוב את החברה של Assos 
מרגיש שהגיע הזמן לצאת לכיוון הטיילת
יוצא אל פארק הירקון ועולה על הגדה הצפונית לכיוון מערב
הקצב סביר בהחלט
הרגליים מסתובבות בקצב טוב
בקבוק המיים מתחיל להתרוקן , בכניסה לנמל מוצא עמדת מילוי וממלא אספקת מיים
פונה לכיוון צפון על הטיילת
הקצב רגוע
הכיוון הוא לטיפוסון קצר עליו סיפר לי טל ( מי שמארגן את רכיבות הברווט בארץ ורוכב שיש לי עוד הרבה מה ללמוד ממנו ) , לפני כמה שבועות
מסיים את הטיילת וממשיך לכיוון מנדרין
קצת לפני תחנת הדלק מזהה את הכניסה לטיפוסון
פונה שמאלה ומתחיל לטפס
גם הדופק מתחיל לטפס
הGarmin מראש שיפועים של 8 עד 11 אחוז 
זה קצר , כ 350 מטרים אורך
השיפוע חד משמעי , מתחיל מתון ומייד מחריף 10% לאורך רוב הדרך , כולל מקטע פניה קשה למדי
מסתובב למעלה ויורד חזרה
הירידה קשה , אספלט משובש עם תלוליות חול , דורש תשומת לב  ו 100% ריכוז
מטפס שוב , מאי שם מגיע שחף וחולף מטר מעיני
אני מהופנט , לא זוכר שמעולם חלפה מול עיני ציפור בדאיה , ממרחק כה קרוב , מדהים
מגיע למעלה וצולל שוב למטה
מסיים את הירידה וחוזר על הטיפוס עוד פעמיים
יוצא חזרה לכיוון הטיילת / ראשצי
אין זמן לעצירות
לרכוב על הטיילת מול רוח דרומית , זה לא קל
חשוב לא להלחם ברוח , כתבתי על זה בעבר , אין טעם להלחם , זה רק יביא להפסד של אנרגיה ..........
החזרה לראשצי עוברת בשקט
מכונס בתוך עצמי ,  מפוקס לגמרי
רק אני הצ'ינלי והגרמין
מגיע לראשצי ונכנס לעוד כמה הקפות
מחליט שברגע שאעבור את השעתיים אסיים את היום
שתי הקפות של 4:17 
מרוצה מאד מהקצב , אחרי כמעט שעתיים של רכיבה
הקפה אחרונה מגיעה
הקצב כבר לא חשוב
נותן לדופק לצלול
יורד להילוך קליל יותר
לא לוחץ
הישורת האחורית מגיעה ומאי שם מגיע גם תן גדול יחסית ומלווה אותי כמעט לכל אורכה
הוא רץ בשדה , שומר מרחק

אני משחרר רגליים
עוצר בקצה ההקפה ומסיים את הבוקר 
שעתיים של רכיבה נהדרת

שישי זה לגמרי לבד

שרון :-)

יום שבת, 15 ביוני 2013

רגעים קטנים של אושר

5:00  העיניים מתחילות להפתח
מדליק את מכונת הקפה
אוכל משהו קל
מתחיל להתעורר

האספרסו מעיר אותי לגמרי , רגע קצר של שקט מוחלט
משלים את הסידורים הקטנים 
נשיקות לילדים ולנורית , הם ישנים .....
קליק ראשון של הפדל , רגע של ריכוז מוחלט , אני מוכן , אני כאן , אני יוצא
התחלת חימום , שקט רגוע , חד
לקראת צומת סירקין אני רואה זריחה מדהימה
כמה מדהימה ........ מקווה שהתמונה תסביר עד כמה

פוגש את הפרטנר שלי לבוקר זה
בוקר טוב ונכסים לתנועה
כביש 40 , משלים חימום
כמה רוכבים מופיעים מוליינו בצומת
מסמנים בוקר טוב וממשיכים
הרגליים כבר חמות
השמש ממזרח הרבה יותר ........
הכתום הזה עושם לי טוב על הלב
זה הרבה יותר מסתם צבע
ויש בזה כל כל הרבה אושר ........

ממשיכים על 40 , קצב רגוע
אין טעם להשתולל
פונים ימינה לכיוון נווה ירק
כביש 40 באחד הקטעים הכי ירוקים שלו
כרמים מצד אחד
פרדסים ומטעים מהצד השני
הכביש מתפתל קצת ימינה קצת שמאלה , קצת מטפס וקצת מישורי
חולפים את אלישמע ומתחילים  להתכונן לקטע לכיוון מזרח
מעט רוכבים יחסית
בצומת נווה ימין אנו עולים על כביש 55
מקטע קצר שמכין לעליה על כביש 444 שהוא הקטע הארוך של היום
השדות צהובים , קצת ירוק מפה ומשם , שקט מוחלט
עכשיו מגיעים 23 קילומטרים של מישור מטובל בכמה גבעות וכמה ירידות מהירות
בפנים שקט מוחלט
אני שקוע לגמרי בעצמי
ממוקד , מפוקס , רואה הכל מסביב ולמעשה נמצא ב Zone שלי
המקום המיוחד הזה , השקט  המחשבות שלא קיימות
רק אני , שני גלגלים , כידון , בלמים , הילוכים ............
רוכבים מתחילים להופיע מפה ומשם
אחד ועוד אחד
חלקם מהירים 
אחרים אטיים יותר
בכניסה לעינת , מתחילה המולה של ממש
אנו חוזים בשתי קבוצות גדולות של רוכבים יוצאות מתחנת הדלק
קבוצה ראשונה נראית כ 30 רוכבים לערך
השניה קטנה יותר
עוד כמה רוכבים יוצאים בבודדת
זוג רוכבים בלבן לפניינו
נראים כשניים שנוכל לשבת עליהם טיפה
אבל זה לא המצב
הם איטיים למדי
ואחרי כמה מאות מטרים מסמנים שנעקוף
בצומת מגדל צדק , אנו מתבייתים על קבוצת MyWay
דבוקה של 8 רוכבים ורוכבות

חלקם במדי הקבוצה , אחרים בחליפות טריאתלון
הקצב שלהם מתאים בדיוק

אנו יושבים עליהם במוד של חצי מנוחה
אני חוזר ל Zone שלי 
הפוקוס עכשיו מעט שונה, חשוב להתנהג בהתאם לכללי הדבוקה
במיוחד כשאתה לא חלק רשמי 
החברה של My Way , מארחים בצורה נעימה
 יש עוד כמה מצטרפים , לקראת הטיפוס מאלעד לכח הם מעלים מעט את הקצב , זה נוח לי , יושב צמוד על רוכב בחליפה כחולה ואפניים שחורים
הוא מוביל בקצב נהדר
התחושה להיות חלק מדבוקה היא נהדרת
מיקומים מתחלפים מפעם לפעם
קל לזהות את הרוכבים החזקים יותר ואת הפחות חזקים 
כשאנו מגיעים לאנדרטה של גבעת כח , הם עוצרים לאחד שורות
אנו ממשיכים על 444 
אני יוצא מעט מה zone , זמן לחטיף אנרגיה והחלפת בקבוקי המיים , האיזוטוני עובר קדימה והמיים החצי ריק לסטנד ביי
הגבעות נמשכות , אחת ועוד אחת
חוזר לתחושת ה zone
רק שניינו , בצומת נבלט אני מזהה דבוקה קטנה של קבוצת דינמו רייסינג מצפה לעקיפה בדקה הקרובה וזה לא קורה

סוף הקטע לקראת בן שמן הוא בעיקר טיפוס
אני רגוע עכשיו , לא דוחף
החברה של דינמו עוקפים אותנו , שלום לכמה מחברי בקבוצה זו
עוד טיפה וצומת בן שמן
הגיע הזמן לעצירה היחידה ברכיבה זו

2 דקות של התאוששות קלילה
וקדימה לדרך
ברוכים הבאים לכביש 443
אני ברגע של אי שקט , שונא את המעבר מעל כביש 1 , לא מרגיש בנוח במעברים הללו
חולפים את גינתון בלי שום דבר מיוחד
מהר מאד אנו על כביש 40
הקצב מהיר , הדופק דיי נמוך יחסית
סוג של טיסה נמוכה / רגועה
שני רוכבים על אופני Giant , אחד אדום , אחד כתום , שניהם בחולצות פוקוס , עוקפים אותנו
הקצב שלהם מתאים מאד לדאפטינג , והם לא מתנגדים
נוצרת מיני דבוקה
כיף לטוס כך
בצומת אלעל הם מעט בורחים לנו 
אני אוהב את הקטע הזה , רכיבה בצל העצים שמשני צידי הכביש , הקצב מהיר , בצומת בדק אנו מדביקים אותם
הפרטנר שלי לרכיבה מודיע שהוא ימשיך לבד על 40 עד סירקין
אני דבק בתוכנית המקורית פונה שמאלה בצומת הטייסים
ותופס שוב את שני החברה על ה Giant 
מרגע זה אני נכנס עם השניים הללו ל Zone מדהים
הם טסים ואני איתם
חילופי מיקומים על כביש 461
אין כמעט רכבים
זה קטע קצרצר , 4 קילומטרים
4 קילומטרים של טיסה
הנוף לא מעניין
התחושה דווקא כן , מרגיש לי חזק
שני הפרטנרים וחילופי המיקומים יוצרים תחושה של זרימה חלקה מדהימה
בצומת סביון אני פונה ימינה
שני החברה ממשיכים ישר
מכאן מתחיל שיחרור רגוע
הרגליים מסובבות חלק
לאט יותר , הפוקוס עובר לתנועה
זה קטע עירוני וחשוב להיות קשוב לרכבים סביב
כמה דקות ואני חזרה בפתח תקוה
ממשיך במוד של שיחרור
הצ'ינלי ממשיכות בתנועה חלקה ורגועה
נשכב לפניה לכיוון הבית
זו פניה של 90 עם שיפוע תומך , והיא מהירה , מאד מהירה
ומאד כיפית ............

מכאן ואילך , חשוב לתת לדופק לצנוח
לא לדחוף
מבט על הגרמין מאשר את תחושותי
הקצב מהיר , 20 דקות מהר יותר מהתוכנית המקורית
חושב שוואוו .......... איזה כיף
פניה שמאלית אחרונה ואני בבית
משחרר קליטים , עצירה מוחלטת
זהו להיום

הרבה רגעים קטנים של אושר
הרבה זמן של Zone

הרבה אנרגיה לשבוע שמתחיל מחר

שרון :-)
 

יום רביעי, 29 במאי 2013

טיסת בוקר

מניע ומתחיל לחמם מנועים
לאט אבל בטוח , לא חזק , לא חלש
בקצב הנכון 
שומר דופק , מקפיד על חימום ארוך ומדויק
אסור להתפתות ונסות לטוס מהר מידי  , מוקדם מידי
כשאני מתקרב לצומת הטייסים אני רואה טיסה בכחול לבן נוחתת
מטוס דו מנועי גדול שמציף לקראת נחיתה פונה לכיוון ברקת
ועוד טיסה נוחתת מעלי
הפעם זה מטוס מטען - ג'מבו בצבע לבן מסיים את פניה ומתיישר לכיוון המסלול של נתבג
רוח אף מקשה עלי את הטיסה מעלה לכיוון גבעת כוח
אני מבין שהטיפוס לבית אריה הבוקר , יהיה טיסה איטית מאד
בתחילת הרכיבה הגדרתי כי הפעם אטפס בקצב של 18 דקות לערך
ואשמור על דופק נמוך מהרגיל
מה שלא צפיתי היה עוצמת רוח האף
היא טסה בקצב שלה ומכבידה על קצב הטיסה שלי
זו לא רוח מאד חזקה
אבל היא מספיק חזקה כדי שהטיפוס יהיה קשה יותר מהרגיל
הטיסה הופכת להליכה בקצב רגוע , טוב בעצם רכיבה .....
לאט לאט , לא ממהר
מקפיד שהדופק לא יטוס מידי כלפי מעלה
עוד מטוס חולף מעלי
כשמגיע החלק המהיר של הטיפוס , אני עובר למוד טיסה
דוחף מושך דוחף ...........הקראנק מרעיש לי קצת ( מודע לזה שהמייסבים שלו גמרו )
עוד קילומטר ועוד אחר 
ואני למעלה
נוחת לרגע 
רוכב שעקף אותי בטיפוס מחכה בטרמפיאדה , משוחחים מעט והוא מצלם אותי

ממשיכים לשוחח לעוד דקה
הוא יוצא לטיסה המהירה שלו
ממתין עוד חצי דקה ויוצא בטיסה מהירה
הרוח בגב
השיפוע תלול
והמהירות , טיסה נמוכה אבל ממש טיסה
האופניים יציבות לגמרי 
הכל דופק כמו שעון שוויצרי , האם אני טס לז'נווה ? או ציריך ?
לא אני בסה"כ ליד פתח תקוה ............
בחלק המהיר ביותר , המהירות מעל 50 קמ"ש
ונגמרו לי ההילוכים
פעם שניה שזה קורה לי בשבועות האחרונים ..........
הקטע הטכני מגיע
המהירות ממשיכה להיות טיסה נמוכה
זורם מצד לצד , משכיב עד  האוזניים , או לפחות עד כמה שאני יכול
סוף הירידה , צלילה מהירה מטה , מהירה , מהירה , בלמים חזקקקקק
וזהו החלק הזה של הטיסה הסתיים
פונה לכיוון טירת יהודה / ברקת
ושוב טיסה מהירה , הגרמין צועק 50 קמ"ש
צמיגי הויטוריה , צועקים אחיזה 
שילדת ה'צינלי , לא אומרת דבר וכאילו אומרת הכל  , תרגע , סמוך עלי .... אני אוהבת את המהירויות הללו !!!
אני לא שם לב והמטוס התורכי הקבוע חולף מעלי בדרכו לנחיתה על מסלול 26 
אני מתכונן לנחיתה
הכיוון הוא יהוד 
מוריד קצב
מתחיל שחירור ארוך ומתון
מסלול הנחיתה שלי מוכר וידוע
אין שינויים גדולים
הרוח דוחפת אותי מעט ואח"כ מגיעה מהצד
שום דבר ממש קשה

הסתיימה עוד רכיבה כיפית

היה קשה ומהנה
 

שרון :-)