יום שבת, 1 בנובמבר 2014

בשליטה

רכיבת גשם זה משהו שאני אוהב
בעצם אוהב מאד
מזג האויר לסופש הזה , הבטיח בדיוק את זה
כמה ימים רצופים של גשם מקומי
ביום חמישי היו מתחים חזקים של גשם , ממש חזקים
יום ששי של השבוע גם הוא התאפיין ברגעים ארוכים של שמש ומתחים חזקים של גשם
ומה בשבת ?
מבט על התחזית נתן תקווה ליום רכיבה נהדר
הטמפרטורות הוגדרו כנמוכות לעונה אבל לא נמוכות מידי
חיכיתי לרכיבה הזו , ממש חיכית
כבר שנה וקצת שלא הזדמן לי לרכוב רכיבת גשם
החורף של שנה שעברה היה מוזר ביותר
הוא החל בסופה של ממש שכללה גשם וקור
ולא איפשרה רכיבה בתנאי גשם
אחריה פשוט לא היה גשם
השנה כבר יצא לי לרכוב בגשם אבל זה היה גבולי , לא משהו שאפשר להגדיר כרכיבה רטובה של ממש
תכננתי לרכוב לצומת נחשון וחזרה , 70 ק"מ בקצב בינוני , בתלות ברוחות .........

ונעצור לרגע
כי יש פה טוויסט קטן
ביום ששי בצהריים
הקפצתי את אהוד לחוג האופניים שלו
ומאחר והיה לי זמן , התפתחה שיחה עם המאמן שלו - עינב גטריידה
שיחה בין רוכבים
ואז עינב מציג לי שאלה קטנה
שאלה קטנה גדולה לגבי צורת האימון שלי
ואחרי שהתשובה שלי לא ממש נראית לו , הוא תופס אותי לשיחת ניעור קטנה
ניעור מהסוג החיובי שבסיומו קיבלתי משימה
לרכוב את רכיבת השבת שלי כרכיבת נפח רגועה
לרכוב במה שאני קורא Zone 2 , לאט לרגוע , בלי להרגיש שאני עובד
עם מינימום עצירות ומקסימום סיבובי רגליים
בקיצור לרכוב רגוע בצורה שיכולה להיות משמעממת
תכלס , שליטה עצמית נטו

שבת 5:30 , מתעורר לאט
מתארגן
מעבר נוסף על תחזית מזג האויר
פותח מכ"מ עננים ומזהה שמ 6 בערך יש שעתיים ללא עננות שתביא גשם משמעותי
שגב מתעורר , משוחח עימו לכמה דקות , כיף לשבת ככה כשהבית עוד טיפה חשוך 
משלים את ההכנות לרכיבה , מקפיד על הלבוש
ביב , רצועת דופק , ביסלר , חולצת רכיבה , ווסט
גרביים , נעליים וערדליים
הכל מוכן
אספרסי קצר ולדרך

אספלט רטוב מקדם את פני
בחוץ מעט קריר , לא בעייתי ולא מלחיץ , נראה נהדר
לחיצה על הגרמין , מקליק ומתחיל לנוע
ה Colnago נעות בקצב רגוע
חימום לכיוון צומת סירקין
האספלט רטוב לגמרי
צמיגי ה Vittora צמודים לאספלט
בסירקין שמאלה לכביש 40
רוח גבית דוחפת אותי
שליטה עצמית , זה שם המשחק
מוצא את ה zone שלי
רכיבה רגועה בלי להרגיש את הרגליים עובדות
פשוט לסובב בלי לעלות לקידנס לא הגיוני ובלי להרגיש עומס
הרוח מגיעה מדרום מערב
מנתח את  הדך שלפני ומוצא מהן הנקודת הבעייתיות
ימינה לכביש 55 , קטע קצר , הרוח פתאום בפנים  והרבה יותר חזקה
הלב רוצה לדחוף , המוח מחזיק אותו קצר
נהנה מהנוף הרוח קריר ונעים
הבחירה בביב קצר , ביסלר חולצה וקצרה ווסט מתגלה כנכונה , אמנם יש לי גם מעיל גשם ושרוולי ידיים בהיכון אבל אין לי כל כוונה להשתמש בהם ( אלא אם המצב יהיה קשה במיוחד ) גם ההכפות הקצרות במקום
הקטע הקצר על כביש 55 מסתיים וכביש 444 מתחיל
אני מול הרוח , הקצב יורד אבל לא בצורה קריטית
שומר על ה zone חלק ורגוע , אין לאן למהר , השמיים מאפירים מעט
אחרי הרמפה של כביש 6 מגיע הכניסה לעינת
אין לי כוונה לעצור , אני בסה"כ שעה וקצת בתנועה וזה לא מצדיק עצירה 
הרוח מתחזקת ודיי קשה לטפס מעינת לכיוון הכניסה לראש העין ולשמור על הדופק במקום
עושה כל מאמץ לא לחרוג , כלומר עושה כל מאמץ לא להתאמץ
אחרי העיקול אני שוב מול רוח אף חזקה
אין וויתורים אין הנחות , חשוב לעבוד לפי ההגדרות
נותן לעיניים להכנס לנוף לשקוע קצת בירוק שמתחיל להופיע מבעד לחום
הטיפוס מאלעד לגבעת כוח עובר בסדר , קליל למדי , לאט לאט בלי להשתגע
רוכב נגש במעיל צהוב זוהר חולף אותי במהירות
עוד רוכב על טרק לבן כחול חולף לצידי , הוא בקצב מעט יותר מהיר ממני
מגיע למעלה , הרוכב על הטרק עושה פרסה ויורד חזרה לכיוון אלעד
ביום רגיל עם רוח כזו הייתי פונה כאן שמאלה ומטפס לבית אריה , לא היום
טיפות מתחילות להופיע על משקפי השמש
הכביש במגמת ירידה והמהירות עולה
הדופק נשאר סטטי לגמרי
רולינג סופר לייט ליד מודיעין
טיפוסון ועוד אחד
הגשם מתחזק מאד
הטמפרטורה גם היא צונחת מעט
הירידה לכיוון נבלט איטית במיוחד
לא מדווש ולא דוחף
בולם בעדינות ושומר קו מדויק
פונה ימינה לכביש 453 לכיוון צומת אלעל
הגשם לא מפסיק ואף מתחזק
באלעל פונה ימינה ל 46 , עם רוח כזו , באופן טבעי אני יוצא בכוח מלא כדי לקבוע שיא אישי חדש בסגמנט של  Strava
למעשה רק לפני שבועיים שיפרתי שיא בסיטואציה דומה
כאן אני מבין שאני מרגיש שאני בשליטה מלאה
במקום לצאת קדימה בכל הכוח , ממשיך רגוע ומדויק
המהירות עולה בזכות הרוח הגבית
אבל לא בצורה קיצונית , רגוע חד ומדויק
הגשם נחלש ונעלם ושמש מתחילה לצאת
פותח את הווסט  כדי לא להחמם יתר על המידה
שמאלה ל 4613 לקטע קצר עד 40
מכאן עד הבית זה מוד שיחרור
כלומר להמשיך לעבוד בלא לעבוד
מגיע הבייתה
3 שעות ללא עצירה ( רמזורים לא נחשבים )
רכיבת גשם כמו שרכיבת גשם צריכה להיות
כיף אמיתי
מרוצה גם מהרכיבה עצמה
גם מהשליטה והגשם זה בונוס אמיתי
מפנק את עצמי בסלפי חורפי




חורף נעים עם המון רכיבות קסומות 

שרון :-)

נ"ב
עינב גטריידה - עוד נסגור את החשבון :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה