יום שלישי, 28 במאי 2013

נגד הרוח

לרכוב ברוח זה אחד הדברים שאני פחות אוהב
ברכיבה מישורית , כבר למדתי להתידד עימה
גם בטיפוס למדתי שרוח היא אמנם סוג של אויב אבל אפשר להתחבר אליו
בירידות לעומת זאת , רוח היא אחד הסיוטים שלי

יצאתי לרכיבת בוקר סטנדרטית
המסלול הקבוע לבית אריה
שום דבר שלא עשיתי בעבר
גם רכיבה ברוח דרומית היא לא דבר שאני מתרגש ממנו
אבל בכל זאת היה הפעם שוני
הרוח הגיעה מדרום מערב
שלב החימום היה בעיקרו מול הרוח
לקראת סוף החימום , זכיתי למעט רוח גבית שדווקא הקלה על החיים
בטיפוס לגבעת כוח הרוח דחפה אותי באלכסון וקדימה
הזמן היה סביר למדי
הכניסה ל 465 הרגישה נהדר
הקילומטר הראשון עבר חלק
ואז החלו המשבים
כל משב מנסה לדחוף , קצת ועוד קצת , מכה קלה ועוד אחת
זה קשה וקשה עוד יותר לשמור על דופק נכון
באבטיה המפורסמת הרוח נרגעת קמעה והמהירות עולה ועולה ועולה 40+
הפיק הבא הוא ההזמדמנות שלי ללחוץ חזק
הוא קשה כרגיל ובכל זאת אני מצליח לתפוס מהירות טובה
ברגע שהטיפוס מתיישר , מעלה לגדול בקראנק ולוחץ , לוחץ לוחץ
יש לי קילומטר של לחץ מלא
2 דקות וקצת של קצב גבוהה
הרוח דוחפת מעט אבל זה לא נורא
דווקא ממש נעים
הפיק האחרון מוצא אותי לוחץ בכוח מלא
לא משאיר שום רזרבות עכשיו , עוד 50 מטרים ואני שם
עוצר , נשימה , זמן חטיף אנרגיה ומבט לכיוון הים
וקדימה לרדת
הירידה שונה בתכלית
הרוח דוחפת חזק
וזה לא פשוט להתיידד עימה
יורד לאט , והרוח מכה
פעם מלפנים , פעם מימין ופעם משמאל
לא חזק אבל מספיק כדי שאוריד מהירות ואקפיד לא להסחף
אחרי האמבטיה מגיע הקטע הטכני
עיקולים לכאן ולכאן
המהירות עולה ויורדת
הרוח ממשיכה להציק , קצת קצת , נגיעה ועוד נגיעה
בסיום הירידה פונה כרגיל לכיוון ברקת
גם כאן הרוח מציקה , כמו אומרת כל פעם שלום
ומיד בורחת
מנסה להתידד אבל מפחדת
וגמני מעט חושש
מקפיד לא להסחף אחריה , לא לרדוף , שומר על דרכי על המהירות הנכונה לי 
עם הכניסה ליהוד אני מתחיל במוד שיחרור
נרגע , מקפיד לשמור על הרגליים
נותן לגוף להרגע
והרוח , היא הפכה חברה , עכשיו היא בעיקר בגב
דוחפות , מלטפת עוזרת קצת ובעיקר לא מפריעה
וככה עד הבית
אנו נפרדים לשלום
ומבטיחים להפגש בקרוב
בחיוך גדול והרבה צחוק

שרון :-)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה