‏הצגת רשומות עם תוויות רוח. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות רוח. הצג את כל הרשומות

יום ראשון, 9 בנובמבר 2014

וואלס עם הרוח

רכיבת שבת קלאסית
מהבית למשולש וחזרה
80 קילומטרים
בד"כ אני יוצא לרכיבות הללו במוד של גומרים הולכים
קסאח
אין עצירות למעט עצירה קצרה לקפה
דופק גבוהה וקצב בהתאם ובהתאם ליכולת

השבת הזו הייתה שונה
שונה זו מילה עדינה
ראשית יש הגדרות והגבלות
Zone 2 , כה אמר המאסטר
שנית יש רוח , רוח מזרחית חזקה , אפילו חזקה מאד


5:45 מקליק ויוצא לדרכי
האפסרסו היה נהדר 
חמוש בחטיפי אנרגיה והרבה רוח טובה אני יוצא ברגוע לכיוון צומת סירקין
ימינה ואני על 40
הרוח מורגשת , דוחפת אותי הצידה בכוח 
משבים משבים דוחפים כל אחד בדרכו הוא
מצלם זריחה


בטייסים מצטרף אלי אלי , חבר שרוכב עימי לא מעט בזמן האחרון
מתאמים עמדות לגבי הרכיבה
הוא מודע למגבלות שתחתן אני רוכב ועובד בהתאם
הוא גם לא מושך לפני באופן רציף אלא פה ושם
הקצב סביר למדי ביחס לרוח
ברמלוד אנו פונים שמאלה 

הרוח מכה בעוצמה
דוחפת הצידה 
הרולינג הילס מתחילים
הטיפוסים קשים יותר וקשה לשמור על הדופםק במקום הנכון
עובד לאט , אלי יוצא לפעמים קדימה ולעיתים עוצר בצד
הוא מעדיף לעבוד חזק ולסגור חשבון עם קטעי טיפוס שונים
אני בשלי , רגוע וממוקד
גם כך אני לא אוהב להתפרע אבל ברוח הזו זה חשוב עוד יותר
אחרי הטיפוסון ליער המגינים מגיעה ירידה מהירה
בד"כ אני לוקח אותה על 45 עד 50
אבל לא היום , לא ברוח הזו
מעדיף להיות מחושב יותר במיוחד לאור הכיוון החד משמעי שלה
סוג של צעד לכאן ושניים לשם
בנחשון פונים שמאלה

כביש 3 ורוח פנים ישירה
אין הנחות לאט לאט , צעד צעד 
הקצב יורד מתחת ל 20 ולעיתים גם מתחת ל 10
אלי רוכב איתי , לא מנסה לברוח הרוח הזו קשה
אין הרבה רוכבים הבוקר , לפחות כך זה נראה
כנראה שכולם ברכיבת השנטי כלומר 
ואילו אלי ואני רוכבים בשנטי 
אחרי המחלף של נוה שלום יש ירידה קטנה
אנו בקצב שלנו לא דוחפים מידי 
צומת חטיבה 6
פונים ימינה לתחנה

5 דקות מילוי מיים ומנוחה קצרה
פוגשים חבר או שניים וישר יוצאים
בלי קפה בלי לבזבז זמן
כשרוכבים ברוח צד או אף , הרוח שורקת חזק
כשרוכבים ברוח גב חזקה יש מין שקט מדהים
מיד עם הפניה המתחנה ל 424 מתחיל השקט הזה
מבט לגרמין מראה מהירויות לא הגיוניות בדופק נמוך בעליל
4 קילומטרים שנעלמים תוך 5 דקות 
הטיפוס לימ"מ רגוע
אלי דוחף , אני בשלי , במגבלות
המשך הירידה לכיוון יד רמבם ממשיך בטיסה צמודת קרקע
אני לפנים ואלי צמוד מאחור
אין טיפס רוח צד , הכל מהגב 

בחזרה ל 44 הרוח שוב מהצד שורקת רועשת ובעיקר דוחפת הצידה
ימינה ל 40 הריקוד נמשך 
צעד לפה וצעד לשם
הידיים עובדות חזק
לוקח חטיף אנרגיה נוסף וממשיך בשלי
בקצב שלי בכיף שלי
אלי לצידי או מאחורי
בצומת אלעל חוצים בזהירות וקדימה מקטע אחרון 
הרוח משחקת
מקפיד לשמור את הראש ואת הדופק
בטייסים נפרדים בלחיצת יד מסורתית
היה נהדר
אלי פונה שמאלה ואני ממשיך ישר לכיוון צומת סירקין

מגיע הבייתה
הרגשת וואוו

בודק נתונים , הכל מדויק
כפי השוגדר כפי שנדרש 

מרוצה מהשליטה והעבודה הנכונה
מעדכן את עינב בנתונים וזהו לשבת זו



שרון :-)

יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

חופשי זה לגמרי לבד

רכיבה בתנאים שונים מהרגיל
שעה מעט שונה
מזג אויר , שונה 
בקיצור הכל שונה מהרגיל ויחד עם זאת , הכל בדיוק כמו שרציתי

יצאתי לרכיבת שבת מאוחר מהרגיל
בלי לראות זריחה
הקלקתי ב 7:00
וקדימה , היעד תחנת בדלק בצומת נחשון 
ההתחלת הרכיבה רגועה מאד
שומר רגליים
יש רוח אף , לא מאד ברורה , נראית כמו אף / צד
הקטע בין צומת סירקין לאלעל הוא חימום
מקפיד לא לעבור לאזורי דופק לא הגיונים
הקצב מרגיש מהיר אבל לא מידי
פה וגם יש רוכב או שניים
מרגע לרגע אני מרוצה יותר מעצם ההחלטה שלי לוותר על שרוולי הידיים
קרירות נעימה אבל לא רק
השמיים אפורים
בצומת אלעל אני מעלה הילוך , אני לגמרי לבד יש לי עד כ 10 ק"מ עד לעליה לכביש 44
הרוח ממשיכה להקשות
אני עובד כרגע על דופק גבוהה יותר
התחושה טובה
רוכב אחד או שניים עוקפים אותי
אני לא מזהה קושי של ממש
בצומת רמלוד פונה שמאלה
שני רוכבים נמצאים מעט לפני
אני מבין שהקצב שלהם נמוך משלי ומנסה לדחוף כדי לחבור אליהם
אחרי המחלף של 6 ו 431 אני עליהם צמוד
אני תופס טיפה דראפט אבל אז הם מתחלים ללחוץ
ולי כרגע אין רגליים , הרוח היא רוח פנים , זה לא קל
נקודת משבר קטנה מגיעה , מחשבות על מתי אני מסתובב וחוזר
 
מאי שם אני רואה טיסן באויר
מביט ומזהה שאני ליד מנחת נען
שדות כותנה , רגע לפני שהקטפת תחסל את השדה
רגעים של נוסטלגיה , זיכרונות ממנחת נענן , אחד המוזרים שבהם היטסתי , מסלול מלא אבנים גדולות למדי
אבל מרחב אווירי נהדר
ממשיך בדרכים
מבט בשעון , השעה 8:10 , מחשבות לגבי הקצב
זה מרגיש קצב טוב למדי
ממשיך לדחוף , כשאני מגיע לפדיה אני מבין שהמצב מעולה
בקצב הזה עד 8:30 אהיה בנחשון
הקצב נשמר עוד טיפה ועוד טיפה
מגיע לכרמי יוסף , פתאום הכל נראה הרבה יותר קליל 
באחת המסלול הופך לירידה בשיפוע תלול
אני אוהב את הירידה הזו
דוחף חזקה
50 קמ"ש על הגרמין
הרוח שורקת בעוצמה
אני מרגיש את החופש את תענוג
כל האנרגיה הקינטית שיצרתי בצבירת הגובה הופכת למהירות 
אוהב את התחושה , עוד טיפה עוד דחיפה ואני בנחשון
חולף את הרמזור ונכנס אל תחנת הדלק
עוצר 
השעה 8:31 , מדהים !!!

לוקח לי קפה וממלא מיים
האספרסו נעלם תוך שניות
פוגש שוב את הרוכב על ה Lemond הצהובות שחורות שפגשתי לפני כמה שבועות
מחליפים כמה מילים 

זמן תמונה

מקליק ויוצא חזרה
עומד ברמזור ומשוחח לשניה עם עוד רוכב שיוצא לאותו כיוון
הטיפוס לכיוון יער המגינים החל
בתחילה זה מרגיש לי מאד מהיר אבל לאט לאט השיפוע מנצח והמהירות יורדת
מגיע למעלה
לוקח נשימה
ונותן לשילדת ה Basso לנגן והיא בהחלט יודעת לנגן .....
הקצב מהיר 45 קמ"ש 40 , 35 , 40 המשפרים עולים וירודים בהתאם לשיפוע
אני מתחיל להבין שהרוח דוחפת אותי מכל הלב
נזכר בפעם הקודמת שרכבתי כאן ואנטון מיכאלוב ניסה להאיץ בי
הפעם זה הפוך , אני דוחף חזק ורוצה עוד
כמה רוכבים מקבוצת פוקוס עוקפים אותי
לקראת המחלף אני מזהה עוד 4 רוכבים שיוצאים שמאלה וחותכים את הנתיב שלי
מנסה להצמד אליהם אך לשוא
הם מהירים מידי
החברה של פוקוס רוכבים בקצב שמתאים לי
אבל הם ממשיכים על 44 ואילו אני פונה ימינה ברמלוד
הרוח עכשיו מגיעה מעט מהצד
הרגליים ממשיכות בכוח מלא
הקצב גבוהה , מעל 30 קמ"ש 
מכאן זה למעשה ממשיך בצורה מהיר , רמזור ועוד רמזור
ואני כבר בצומת אלעל
שמאלה ושוב ימינה
האם אני מסוגל להגיע עד 10:00 הבייתה
כנראה שכן , אבל זה גבולי
הקצב נשמר
עננים שחורים ממול , הקרב מתחיל להיות לא מול השעון אלא מול הגשם
כן / לא ?
בעצם זה לא ממש משנה
כבר רכבתי בגשם וזה דבר שאני אוהב
אני אמנם לא עם ביגוד הגנה אבל בכל מקרה זה לא יהיה מסובך מידי או ארוך מידי
9:45 , צומת סירקין
העננים שחורים משחור
פונה שמאלה, אני בטוח שעוד דקה אחווה מטח חזק של גשם
אבל הוא לא מגיע
כלום , שחור שחור אבל אין כלום
מתחיל שיחרור 
הרגליים רגועות מאד
הקצב יורד בהתאם למגמת הטיפוס
מזהה את הרמזור האחרון לפני שאני מגיע הבייתה
והנה טיפטוף
זה הגשם ? זה ?
זה לא נקרא גשם !!!

200 מטרים לפני הבית גם זה נעלם
אין גשם
משלים שיחרור
עוצר מבט על הגרמין , 9:54
קצת פחות מ 3 שעות ל 70 קילומטרים
ממש טוב
והכל לבד
חופשי ולבד

שרון :-)



יום שלישי, 8 באוקטובר 2013

הרוח לא יכולה לשבור אותי !!!

לפני קצת יותר משנה 
כתבתי את הרשומה הקצרה הזו , בבלוג הישן שלי Rubber duck
חלפה קצת יותר משנה ושוב רכבתי באותו מסלול
הפעם רכבתי הרבה יותר רגוע
וגם הרבה יותר טוב
בסיום הרכיבה הייתי מאד מרוצה מעצמי

חלפו יומיים
אני יוצא לאימון טיפוס קליל
שוט כפול לבית אריה
או כפי שאני מכנה אותו פעמיים אספרסו קצר
יוצא מבארות יצחק , מקום שהפך לנקודת היציאה החדשה שלי
ומניע דרומה 
הרוח מגיעה מכיוון מזרח
אני עוד לא סגור על עוצמתה אבל ברור שזו לא רוח קלילה
האם זה יום לעבוד חזק ?
לא , זה יום להפנים את זה שלא נלחמים ברוח
מצד אחד 
ומאידך חשוב ללמוד להשתמש בה ככלי אימון טוב
לרכוב בכיף , להנות , לא להסחף ולנסות לעמוד בזמנים של ימים ללא רוח 
הטיפוס לגבעת כח מהווה הכנה טובה והזדמנות ללמוד הייטב את הרוח
בסיומו אני רגוע לגמרי
מבין בדיוק מה עלי לעשות
שומר על דופק במקום
מקפיד על קידנס 
לא נסחף אחרי רוכבים מהירים
מעניין שדווקא ביום הזה , הטיפוס מלא רוכבים , להערכתי כ 50 עד 60  ששוטפים את המקום בים של צבעים
עולים יורדים ושוב עולים יורדים וכו 
חלקם בקבוצות , אחרים בבודדת
מקפיד מאד על הקווים שלי
לא ממהר
באמבטיה אני לוקח נשימה עמוקה ולא נסחף
הפיק הכי קשה מגיע , אני בשלי
הרוח מורגשת , תוקפת , מעייפת וגם מקררת
שכחתי לציין שמדובר בבוקר הקריר ביותר אותו חוויתי מזה זמן רב
מגיע למעלה ומתחיל להתארגן לצלילה מטה ועוד ברוח גבית
יש מאמן ורוכבת מאחת הקבוצות שמנהלים דיון בדיוק בפניה
עובר אותם וזורם מטה
שולף חטיף אנרגיה ולועס בצורה רגועה
באמבטיה , מקפיד לא להסחף
הדופק יורד , ממש צונח
אני בשלי , שליטה שליטה שליטה , זה שם המשחק
הנה מגיעות פניות ה S שאני אוהב כל כך
בולם ובוחר קו מדויק
חצי דקה ואני למטה
סיבוב , לא עוצר , מחליף בקבקים בתנועה ומתחיל לטפס בשנית
הטיפס עדיין צבוע רוכבים
עוד קבוצה מגיעה מלמעלה ועוד אחת מגיעה מלמטה
אני דיי לבד , לא עוקף ולא נעקף
שומר על עצמי ולא משתולל
נהנה , זה אמנם איטי יותר ב 3 דקות מהזמנים הרגילים שלי
אבל זה רק 3 דקות וזה לא משנה יותר מידי
מגיע למעלה , לא עוצר , יורד חזרה ומשחרר עומס
הדופק צולל למקומות שאני לא רגיל אליהם בזמן רכיבה
הרוח דוחפת
מסיים את הירידה ומפנה את הכידון לטירת יהודה / ברקת
הירידה לברקת שטוחה יותר ומהירה הרבה יותר
ממש הזדמנות לטוס
הרוח הדוחפת מסיעת מכל הלב
עוד קצת עוד טיפה וזה הופך לשטוח
פונה ומתכונן למעבר המסלילה לפני צומת בדק
פקק תנועה מאלץ אותי להכנס עמוק לשוליים
עוד חצי דקה ואני מבין את הסיבה
שתי קופסאות פח פצועות עומדות בצד הדרך
זכוכויות לכל עבר
ריח של דלק באוויר
מכונית פותחת לי מקום לעבור מחוץ לאיזור הזכוכיות 
מנצל את המעבר וחולף במקום הבטוח
חוזר לשוליים , ריח הדלק מלווה אותי עוד כמה שניות
פניה ימינה ומתחיל שחרור רגוע
מסיים רכיבה לא פשוטה ומאד טובה
הקצב נמוך אבל זה לא מעניין בכלל

מתארגן לחזרה הבייתה 
האופניים על הגג
מחשבות על אותה רכיבה במרובע לפני שנה
על הדברים שהבנתי אז
ועל היישום שלהם , שנה מאוחר יותר
למדתי לטפס , לא ממש מהר אבל מסוגל לאחוז גבוהה של הטיפוסים בארץ
ואלו שלא , זו רק שאלה של עוד קצת אימון
קסטה 29 , אביזר שבשיגרה אצלי
גם במישורי ועל אחת כמה וכמה בטיפוס
חגורת הכתפיים , התחזקה לבד
וכיוון הילוכים , זה אחד הדברים שאני עושה אחת לכמה שבועות לבדי

בקיצור
מרוצה !!!

שרון :-)
 

יום חמישי, 19 בספטמבר 2013

רכיבולת V2

יום רביעי בבוקר 
מרים את אהוד והגב אומר , כואב  ונתפס ..............
הגב כואב והמחשבות רצות בכיוון של האם תהיה רכיבולת
בין מטלות היום , עסוק בלהכשיר את עצמי
זה נכון שאין בעיה לרכוב עם גב תפוס , כבר עשיתי את זה בעבר ולמעשה , זה רק שיפר את המצב
אבל יש הבדל בין רכיבה קצרה , לבין רכיבה בסגנון הרכיבולדת , רכיבה ארוכה

ומהי הרכיבולדת
זוהי למעשה מסורת שאני מנסה ליצור לעמי
בשנה שעברה יצאתי על ה lemond לרכיבה ארוכה ראשונה
שברתי שיא מרחק אישי , לא עוד רכיבות של 35 או 40 קילומטרים
אלא רכיבה של 80 קילומטרים
יציאה מהבית
ומסלול שהוביל אותי למשלוש וחזרה הבייתה

אז אחרי שהבנתי שמצב הגב לא ממש בעייתי
סיימתי להכין את ה Basso לרכיבה

5:00 האייפון מעיר אותי

מתחיל סבב התארגנות
אוכל משהו קל לוקח אויר , הרבה אויר

5:40 , שוט אספרסו קצר 

6:05 , מקליק ומתחיל בחימום רגוע לכיוון צומת סירקין
לאט לאט השירירים מתחילים לעבוד
עוצר בצומת סירקין
טלי מגיעה 2 או 3 דקות לאחר מכן
מתחילים תנועה מדודה על כביש 40
קצת לפני המחלף של כביש 1 , מצלם זריחה מדהימה
 
הכיוון הוא גדרה אבל לא בטוח שנגיע לשם
רוח בינונית מקשה על יצירת קצב מהיר
אחרי מחלף רמלוד , מחליטים עקב הרוח החזקה ומזג האוויר הקייצי
שמן הראוי לקצר מעט את הבוקר 
בצומת בילו , פניה שמאלה אל כביש 411 
דרך פסטורלית , בין שדות וכרמים
הכותנה נמצאת ממש ימים בודדים לפני הקטיף 
לבן וחום
יש כמה רוכבים לפניינו
ואנו סוגרים עליהם לאט לאט
קצת לפני שיא הטיפוס , עוקפים אותם
מתחיל סוג של משחק
הם עוקפים חזרה ואנו עוקפים שוב
הירידה המהירה עם שתי פניות ה s , היא המקום שלי לקחת אוויר
לא בא לי ללחוץ חזק
טלי עוברת קדימה
אני מעט מאחור
עוד קצת ואנו כבר בצומת חולדה , פונים שמאלה אל כביש 3 , ימינה בצומת נחשון ומיד שמאלה אל תחנת הדלק
זמן לקפה וקרואסון
בתחנה יושבים שני רוכבים , אחד מהם עם אופני Lemond Victoirie , בצבע שחור צהוב
אני מתלהב מהמראה , אוהב את השילדות היפות של Lemond
מה שלא סותר את העובדה שאני רוכב על שילדת קרבון אלומיניום ייחודית של Basso מדגם Zero.9
ואף צבועה בצבע שאינו סטנדרטי ...... 

טלי מצלמת אותי
אני מחזיר לה צילום

מקליקים ויוצאים אל כביש 44
מתחילים בטיפוס ליער המגינים
זה לא נראה כל כך קשה כמו שאני מכיר ...........
הקצב רגוע , כשאנו מגיעים למעלה עוקף אותנו רוכב על שילדת Redley  שחורה
הירידה מתחילה
הקצב הופך למהיר , מהיר מאד
50 קמ"ש
 לערך
אנו מדביקים את הרוכב על הרידלי ומתחילה שיחה נעימה
הוא לא ממהר מידי
ואנו שומרים על קצב זורם
עוד קצת ומגיעים לצומת רמלוד 
ימינה ושוב קצב מהיר
רוח גבית דוחפת מכל הלב
מחליפים מיקומים
2 רוכבות בחליפות Assos חדשות , בסכמה צבעונית , נמצאות דקה לפניינו
לאט לאט סוגרים עליהם
קצת לפני צומת אלעל , נסגר הפער
אנו רוכבים עימן במבנה של שני זוגות
שיחה נעימה על עינייני ביגוד  רכיבה וכמה מילים על ראש ציפור
עולים לכביש 46 מקטע מהיר אחרון להיום , בעצם כמעט אחרון
המבנה נשמר והשיחה ממשיכה
נעים לרכוב במבנה קטן שכזה
עוד קצת ואנו נפרדים
טלי ואני פונים שמאלה והן ממשיכיות לכיוון גבעת כח
בשנה שעברה , במקטע הזה ידעתי שאני בבעיה
עתה אני רגוע מאדדדדדדדד
הרגליים מרגישות פשוט מושלם
ביציאה מצומת הטייסים מחליט לעשות אינטרוואל סיום
טלי ממשיכה בקצב שלה

אני בכוח מלא
זה מהיר מאד
קטע של 3 דקות בערך

דוחף חזק  עוד ועוד ועוד וזהו 
נרגע
טלי משיגה אותי
נכנסים לקטע שיחרור עד צומת סירקין
נפרדים לשלום בחיוך
נשארו לי עוד 2 קילומטרים של טיפוס רגוע עד הבית
איזה כיףףףףףףףףףףף
כן זה כיף לסיים רכיבה של 81 קילומטרים 

רכיבולדת V2 הסתיימה 

שרון :-)


יום שישי, 9 באוגוסט 2013

אופניים חדשים , טיפוס ישן

את האמת צריך להגיד
לבחון אופניים חדשים בלי טיפוס של ממש , זה לא זה
אחרי שרכבתי פעמיים על ה Basso  במסלולים שעיקרם הוא מישורי
הרגשתי שאני חייב לטפס
ואין כמו לטפס למקום הכל כך מוכר , בית אריה
יצאתי הבוקר לרכיבה רגועה, חימום רגוע מהבית לצומת סירקין
המשך חימום על רקע הזריחה עד לצומת גנים
הרגליים עובדות
הקדנס גבוהה
הזריחה ברקע , יפה מיוחדת , הרי אין שתי זריחות זהות
מצומת גנים מתחילה מגמת טיפוס מתונה , לאט לאט , בעצם לא כל כך לאט 
צמיגי הVittoria , אוחזים נהדר ולא ממש מראים את גילם
הקצב נשמר ואף עולה 
חולף את גבעת השלושה והופ אני כבר מעל כביש 6 , אני שונא את הגשרים מעל הכביש הזה , הם מלחיצים 
ליד עינת אני רואה כמה רוכבים יוצאים מערבה , אין אף רוכב שיוצא לכיוון מזרח / דרום
מגמת הטיפוס נשמרת המהירות יורד מעט
רגוע וטוב 
לא נותן לדופק לטפס מידי
הטיפוס מאלעד לגבעת כוח הוא למעשה תחילת החלק הקשה יותר של היום
אני לא ממש אוהב את המקטע הזה , אבל גם לא שונא אותו
חשוב לסיים אותו בלי לשרוף את הכל
הרוח היא דרום מערבית , הרכיב הדרומי משמעותי יורת מהמערבי
וזה הופך את הקטע הקרוב לגבעת כח לסוג של קירון
צומת גבעת כח , פונה ימינה מבט על הגרמין , הכל לפי התוכנית  , הרוח חד משמעית
הדופק במקום , מתחיל לטפס
אני מודע לכך שאני עם קסטה 26 ולא 29 עימה אני רגיל לטפס , בפועל זה לא משנה לי יותר מידי ........
זה עובד טוב מאד גם כך אולי אפילו טוב יותר
הפיק הראשון חולף דיי מוזר לי שלא נעקפתי עד כמה בכלל
עולה לגדול בקראנק ודוחף
הרוח מורגשת אני אוהב לטפס וגם אם קצת יותר קשה , זה לא ממש משנה 
מגיע לאמבטיה
דוחף חזק
הילוכים מוקלקים , המהירות גבוהה , אי שם באיזור ה 40 קמ"ש+
ממש כיף , הרגשה נהדרת 
בצומת הקטנה למטה , החברה של My Way בהתכנסות , הם יוצאים בבודדת , כלפי מעלה
אני רואה את המאמן שלהם דוחף כמה רוכבות ונותן להן מהירות לזינוק
אני מהיר ועוקף את שתי הרוכבות הראשונות
מסיים את הפיק השלישי ועולה שוב לגדול בקראנק , עכשיו זה כוח מלא 
כוח מלא אבל המהירות לא ממש עולה
הרוח מדרום מקשה מאד
עוד דחיפה ועוד אחת ויש קצת מהירות
פיק אחרון

שני רוכבים חולפים אותי
אני מאד רגוע
יודע בדיוק מה  אני יכול ומה לא
יודע שאני קרוב לשיא שלי אבל הרוח הזו לא תיתן לי לשבור שיא , לא היום
מגיע למעלה , עוצר
חיילת יושבת בטרמפיאדה
כמה רוכבים חולפים אחרי הסיבוב וממשיכים ישר למטה 
מרוצה מהזמן והתחושה
בקרוב אשפר עוד את הזמן שלי , ולא במעט
ה Basso בהחלט יודעות לטפס 
כלומר אני יודע לטפס עימן ............
הרי הכל תלוי ברוכב
מקליק ויוצא כלפי מטה
הרוח הדרומית לא נותנת לדחוף יותר מידי
ברגע שאני מעל 40 , מכות הרוח הופכות ללא נעימות וכשזה לא נעים , סימן שצריך להרגיע
אני מתחיל לקלוט שהחלק האחורי של האופניים חלק לגמרי
אבל ממש חלק
תענוג של ממש
אחרי האמבטיה מגיעים שני עיקולי ה S , קצב טוב מאד 
אחיזה נהדרת וגם הנוחות היא תענוג
מגיע לסוף הקטע , ברמזור מחליף בקבוקי מיים
יוצא שמאלה לכיוון ברקת 
הקצב עולה , אוהב את זה
זורם ימינה לכביש 4613 , מהירות מהירות זה שם המשחק עכשיו
2 קילומטרים של טיסה
שני רוכבים מולי מנופפים לשלום , מחזיר חזרה
פונה ימינה בצומת בדק , לכיוון צומת הטייסים
כביש 461 עד סביון חולף בלי להרגיש
הרגליים דוחפות , הקצב מרגיש נהדר
יודע שהרוח מתנגדת
פניה זורמת ימינה בצומת סביון 
מכאן זו קול דאון בתנועה מנהלתית
מנצל את הכביש הפנוי כדי לבצע אינטרוואל אחרון להיום , קצר וטיפה כואב , בעצם לא ממש כואב
כשאני מגיע למרכז קרית אונו עוצר ברמזור
מישהו קורא לי , "היי - כיף לעשות כושר על הבוקר" , מחזיר לו חיוך
והנל שואל אם אני מכיר את X-team , עוצר לרגע ומשוחח עימו
הוא מזמין אותי להצטרף אליהם
מסביר שאין בעיה אבל אני לא בנוי לרכיבה בקבוצה של ממש
ממשיך בדרכי
שיחרור רגוע
חולף את כביש 471 וזורם חזרה לכיוון הבית
קטע שיחרור אחרון להיום
קיידנס גבוהה
דופק נמוך
מהירות בהתאם 


היה מעולה

שרון :-)

יום ראשון, 9 ביוני 2013

לתת לה לנצח

הרוח שקידמה את פני הבוקר בראש ציפור הייתה מהסוג שאי אפשר להתעלם ממנה
רוח דרום מערבית חזקה
התחלתי בחימום רגוע , וכשהגעתי לישורת הרוח פשוט אמרה , אין חימום ואין קליטים
פשוט תעבוד
כמה שצריך , אין הנחות , אין הקלות , פשוט לעבוד
אחרי 2 הקפות חימום הבנתי שגם אם יש רוח חזקה , הזמנים יהיו טובים
במקור תיכננתי לרכוב בקצב של 4:30 להקפה
אבל כשהרגליים עובדות נכון הקצב היה באיזור 4:08 לערך
בהקפה השלישית הבנתי את הפואנטה
אתה לא נלחם ברוך , תן לה לנצח , אל תלחץ חזקה בישורת
שמור כוחות ובחזור תן בראש , כמה שאפשר , כוח מלא , חזק מדויק
להיות חסכוני , חסכוני בתנועות , חסכוני בכוח , רק כמה שצריך , חבל על כל טיפת אנרגיה מיותרת
ואכן זה עבד
הזמנים נשמרו מתחת ל 4:10 , הקפה אחרי הקפה
בהקפה החמישית , התחברתי אל רוכב במדי ca ירוקים
קצת עבדנו ביחד
קצת החלפנו מיקומים וקצת שוחחנו
עוד הקפה ועוד אחת
והגיע הזמן לצאת לכיוון הנמל
גולש לכיוון 7 תחנות
ובמסלול הקבוע
הרוח לא מרחמת
רוח שהיא משהו בין רוח אף לרוח צד
חזקה מכה כל הזמן
בחרתי באותה טקטיקה שבה עבדתי בהקפה
לא משתולל , נותן לרוח לנצח ומנצל את עוצמתה כשהיא עם הגב
מגיע לנקודת הסיבוב , ורואה חבר שיוצא משם חזרה לכיוון ההקפה
חטיף אנרגיה ומקליק חזרה לכיוון ההקפה
כשאני מגיע לקטע המקביל לירקון דוחף בכוח מלא
דופק על 100% והקצב בהתאם
רוח גבית , טיסה על 40 קמ"ש , וזמן נהדר לישורת הקצרה הזו , 1:24
חוזר להקפה
אין כמעט רוכבים
נותן לרגליים להשתחרר , כמה הקפות רגועות של 4:20
היה נהדר
והרוח היא אולי ניצחה בקרב ואני ניצחתי במערכה כולה

שרון :-)

יום שלישי, 28 במאי 2013

נגד הרוח

לרכוב ברוח זה אחד הדברים שאני פחות אוהב
ברכיבה מישורית , כבר למדתי להתידד עימה
גם בטיפוס למדתי שרוח היא אמנם סוג של אויב אבל אפשר להתחבר אליו
בירידות לעומת זאת , רוח היא אחד הסיוטים שלי

יצאתי לרכיבת בוקר סטנדרטית
המסלול הקבוע לבית אריה
שום דבר שלא עשיתי בעבר
גם רכיבה ברוח דרומית היא לא דבר שאני מתרגש ממנו
אבל בכל זאת היה הפעם שוני
הרוח הגיעה מדרום מערב
שלב החימום היה בעיקרו מול הרוח
לקראת סוף החימום , זכיתי למעט רוח גבית שדווקא הקלה על החיים
בטיפוס לגבעת כוח הרוח דחפה אותי באלכסון וקדימה
הזמן היה סביר למדי
הכניסה ל 465 הרגישה נהדר
הקילומטר הראשון עבר חלק
ואז החלו המשבים
כל משב מנסה לדחוף , קצת ועוד קצת , מכה קלה ועוד אחת
זה קשה וקשה עוד יותר לשמור על דופק נכון
באבטיה המפורסמת הרוח נרגעת קמעה והמהירות עולה ועולה ועולה 40+
הפיק הבא הוא ההזמדמנות שלי ללחוץ חזק
הוא קשה כרגיל ובכל זאת אני מצליח לתפוס מהירות טובה
ברגע שהטיפוס מתיישר , מעלה לגדול בקראנק ולוחץ , לוחץ לוחץ
יש לי קילומטר של לחץ מלא
2 דקות וקצת של קצב גבוהה
הרוח דוחפת מעט אבל זה לא נורא
דווקא ממש נעים
הפיק האחרון מוצא אותי לוחץ בכוח מלא
לא משאיר שום רזרבות עכשיו , עוד 50 מטרים ואני שם
עוצר , נשימה , זמן חטיף אנרגיה ומבט לכיוון הים
וקדימה לרדת
הירידה שונה בתכלית
הרוח דוחפת חזק
וזה לא פשוט להתיידד עימה
יורד לאט , והרוח מכה
פעם מלפנים , פעם מימין ופעם משמאל
לא חזק אבל מספיק כדי שאוריד מהירות ואקפיד לא להסחף
אחרי האמבטיה מגיע הקטע הטכני
עיקולים לכאן ולכאן
המהירות עולה ויורדת
הרוח ממשיכה להציק , קצת קצת , נגיעה ועוד נגיעה
בסיום הירידה פונה כרגיל לכיוון ברקת
גם כאן הרוח מציקה , כמו אומרת כל פעם שלום
ומיד בורחת
מנסה להתידד אבל מפחדת
וגמני מעט חושש
מקפיד לא להסחף אחריה , לא לרדוף , שומר על דרכי על המהירות הנכונה לי 
עם הכניסה ליהוד אני מתחיל במוד שיחרור
נרגע , מקפיד לשמור על הרגליים
נותן לגוף להרגע
והרוח , היא הפכה חברה , עכשיו היא בעיקר בגב
דוחפות , מלטפת עוזרת קצת ובעיקר לא מפריעה
וככה עד הבית
אנו נפרדים לשלום
ומבטיחים להפגש בקרוב
בחיוך גדול והרבה צחוק

שרון :-)