יום ראשון, 21 בדצמבר 2014

בדיוק כמו שאני אוהב

כמו שאני אוהב
זו השורה התחתונה של סיכום רכיבת השבת 
רכיבה שלהגדיר אותה ככיפית יהיה אנדרסטייטמנט

יצאתי לשבת הזו אחרי שבוע של אימונים בעצימות בינונית
שום דבר קורע
אבל גם שום דבר קליל מידי
הרגליים מוכנות לעבודה 
הלב רוצה לדחוף
המוח שקוע בהנחיות של Einav Getraide הנחיות לא מאד מסובכות 
פשוט לשים את מחט שעון הדופק על 148 ( 150 רק כדי לעגל ) ולשמור אותה שם לכל אורך היום

המסלול גם הוא פשוט , עם וואירציה אפשרית לפי הקצב והזמן בפועל

יוצא כרגיל טיפה לפני הזריחה
האספלט רטוב ואני תוהה האם הוויתור על מעיל הגשם יהיה שגיאה או לא 
נקודת ציון ראשונה - קיבוץ עינת
על 483 רוכב עוקף אותי
הוא עטוי במעיל רכיבה צהוב ( שנטי ) , אין סיבה לנסות לתפוס אותו
מקפיד לשמור את הרגליים ולא לנסות לדחוף חזק מידי
מגביל את עצמי לדופק 140 לשעה הראשונה 
קר מאד
זריחה אדומה נראית באופק

לאט לאט מעלה לחץ
אחרי קיבוץ עינת , הכביש מתעקל ימינה 
מגמת טיפוס קלילה 
ממשיך בשלי
לא ממהר לשום מקום
מטפס בכיף לגבעת כוח וממשיך ישר על 444
הקצב הופך למהיר למדי
רוח צד לא חזקה בשלוב שיפוע מתון מטה 
בנבלט מחכה לי אלי
הוא מצטרף היום לחלק מהמסלול
ממשיכים יחדיו לבן שמן
שיחת בוקר קלילה
כמה רוכבים עוקפים אותנו
אחד או שניים נעקפים
בבן שמן ימינה ל443 , בכיוון גינתון
רוח גבית וקצב מהיר מאד
50 קמ"ש לאורך כ 3 עד 4 קילומטרים
לא דוחף אלא זורם עם הדרך
הדופק עומד בדיוק במקום
בגינתון פונים שמאלה ועולים על 40
דבוקה נחמדה ועוד אחת חולפות אותנו
אין מחשבות על לשבת עליהן
רוכבים מעט זה לצד זה
ברמלוד ממשיכים ישר הכיוון כרגע הוא לצומת ברנר 
אלי נוטש אותי מעט לפני הרמזור של בילו
הרמזור מתחלף לאדום מעט לפני שאני מגיע לצומת
זה אידאלי מאחר ומדובר ב 4 נתיבים
חותך לאט ומתארגן לפניה שמאלה

כביש 411 , כתבתי עליו כבר כמה פעמים בעבר
כביש נהדר ולא מוערך על ידי רוכבי הכביש
אולי בשל החיבור אליו מכביש 40
מבחינתי באופן אישי הוא לא פחות נחמד מכביש 44 ואולי אף יותר
שוב יש שכבה דקה של לחות על האספלט השחור
הנוף משתנה , שדות של ירוק ושדות של חום
כרמים באיזור חולדה
קצת עולה וקצת יורד
בגשר של כביש 6 אני שומע רעש מוזר מכיוון הגלגל הקדמי
מין חריקה
האם הבלם לא מכוון , לא זו לא הבעיה
עוצר משחרר גלגל ומוציא מעט בוץ מהמרווח בין הגלגל למזלג

ממשיך בכיף , שני רוכבים עוקפים אותי
אני על מגבלת הדופק ולא מוצא שום סיבה לרדוף אחריהם
עכשיו יש זמן לחפירות ומחשבות
מבט על  הגרמין ואני מתחיל לסגור את הפינה הלא סגורה של המסלול היום ........
אני יכול לעצור בנחשון לקפה ולחזור דרך 44 ואז ארוכב בדיוק 90 ק"מ
אני יכול להמשיך לכיוון צומת חטיבה 7 ולעצור בלטרון לקפה ואז אסיים את היום עם 100 ק"מ בדיוק

המבנה של יקב ברקן מוציא אותי מההירהורים יש  פנית S בשיפוע תלול מטה עוד מעט וצריך להתרכז כרגע באספלט הרטוב קלות
מטפס עוד טיפה עד לאנדרטה של הנדסה קרבית ומשם ירידה קצרצרה לצומת טל שחר
רגע לפני נחשון אני נזכר בקטע קצר שלא רכבתי בו זמן רב
אני יודע שאם אתחיל לטפס לכיוון יער הנשיא על 44 , בערך 2 ק"מ מצומת נחשון יש פניה ימינה למושב גיזו
ושם מחכה טיפוס קצר ומרושע
חישוב מרחק מראה לי שמדובר על תוספת של 6 ק"מ למסלול , במידה ואחזור דרך נחשון
זהו , זה , נסגר המסלול להיום 
זה מתאים גם מבחינת זמנים וגם מבחינת העיניין
אני מודע לכך שהשיפועים בטיפוס הזה יגרמו לדופק לטפס לאיזורים גבוהים יותר מהמוגדר
אבל זה כנראה יהיה שווה את זה

זמן לצלם את הנוף המהמם




הצבעים פשוט מדהימים
אפור של בוקר מאוחר עם שמש שחודרת דרך העננות
בצד השני ירוק  בוהק

צומת נחשון , פונה ימינה 
מקפיד לא להעלות דופק 
יורד לקטן בקראנק וזורם בכיף
בשלט של גיזו פונה ימינה
34/29 מרגיש מהיר 
קשה להסביר מדוע בדיוק 
אבל בפועל המהירות נמוכה מאד
7 קמ"ש ומטה , זה רק לא מרגיש כל כך נמוך
מסובב רגליים מהר ככל שיכול בלי להעלות את הדופק לאיזורים גבוהים בצורה קיצונית
160 או 161 , לא אידאלי אבל בהחלט טוב לקטע התלול
השיפוע מתמתן מעט
עיקול שמאלי חזק והשיפוע עולה בפראות 12% , 13%
פיק קטן ושוב זה מתון , רק 5% , יש באמפ קטן ושוב זה תלול , אני בתוך מעיין יער
עוד פיק קטן של 11% הכביש מתעקל ימינה לתוך הישוב
פנית פרסה וירידה איטית
האפסלט משובש מאד
ואי אפשר ללחוץ או ליתר דיוק , רצוי לא לתת למהירות לסחוף
שמאלה חזרה לכביש 44

עצירת קפה
תחנת הדלק עמוסה רכבים של רוכבים
כמה גי'פאים עומדים ומשוחחים על משהו שלא ברור לי
המוכרת מחייכת אלי 
ממלאה לי את בקבוק המיים 
האספרסו הקצר טעים וטוב
והקרואסון גם בסדר
אי אפשר בלי התמונה הקבועה

תוך פחות מ 10 דקות אני שוב בתנועה
כביש 44 , טיפוס ליער המגינים
חבורת רוכבי נגש , כולם על Trek Speed Concept עוקפים אותי בזה אחר זה
אחד מהם מניח עלי יד ומברך לשלום
שניר מהקבועים של ראש ציפור 
במהלך הטיפוס  חולפים אותי כמה רוכבים בחליפות קבוצה - לבן כחול
כל אחד מהם בקצב שלו
מכאן ואילך אני עובר למוד מהיר
שומר דופק אבל הקצב לעומת זאת מרגיש כמו טיסה
45 עד 48 קמ"ש בקטע ארוך
ברמזור של נשרים אני סוגר על כמה רוכבים של קבוצת NoDrop
מחליפים כמה מילים
ואני מקבל הזמנה להצטרף אליהם להמשך הדרך
הם רוכבים לכיוון עינת וזה ממש מתאים לי
אשר - מסמן לי לרכוב בסוף הדבוקה , לצידו או מאחוריו
רכב הליווי נמצא מאחורי
הקצב מהיר אבל לא מידי
הם מקפידים לסמן כל מכשול
עצירה ברמזורים מסודרת מאד
נעים לרכוב בצורה הזו
בברקת אני נפרד מהם
הם ממשיכים ל 4613 לכיוון מזרח
ואני עולה על 4613 לכיוון מערב
מכאן זה שיחרור רגוע
בלי שום דבר מיוחד

מסיים את היום עם 98 ק"מ נהדרים
750 מטרים של טיפוס מצטבר
4 שעות ו 25 דקות זמן ברוטו
בדיוק כמו שאני אוהב
לא מהיר מידי
לא חזק מידי
כיף אבל ממש כיף

שרון :-)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה