יום שבת, 27 בדצמבר 2014

עץ בודד ברוח

כמו עץ בודד ברוח
כך הרגשתי בחלקים נרחבים של היום הזה

הרוחות מכות או מלטפות 
הן לא חזקות אבל כל הזמן נמצאות שם כדי להקשות
ואני לבדי
נע בדרך שלי , לאט אבל בטוח  

6:00 מחנה את הרכב בתחנת הדלק במסמיה
מתארגן מסתדר 
ממתין לאור ראשון ויוצא
ה Colnago נעות באיטיות מופגנת לא רוצות לזוז
הדופק גבוהה מידי , ממש לא ה 135 שהגדיר לי עינב ערב קודם לכן
כביש 40 מגמת טיפוס מתונה , פיקים קטנים אחד ועוד אחד
זריחה בהירה יחסית ועץ בודד ברקע
הרוח חזקה מהצפוי , לא רוח חזקה ממש אבל כזו שטוחנת אותך לאט לאט
בצומת פלוגות אני פונה ימינה

כביש 35 , קטע מהיר יחסית
רוח צד 
ופתאום רעש מוכר ומעצבן
שריקה חזקה ונידנוד קטן מזנב האופניים
עוצר נכנס לנוהל קרב
משחרר תיק אוכף ואת הגלגל האחורי
מוציא כלים ויאללה החלפת פנימית מהירה
מאתר את נקודת החדירה ומוודא שהיא נקיה
10 דקות ואני חזרה בתנועה
לוקח לי חטיף אנרגיה 
הגרמין מראה שאני כבר שעה ו 10 דקות בתנועה
הקצב לא טוב 
הדופק גבוהה מידי

צומת נהורה 
פונה שמאלה לכביש 352
יש לי מספיק מיים לעוד שעתיים ולא מוצא סיבה לעצור בתחנת הדלק החמודה
לא עכשיו לפחות
כביש 352 מרגיש לי מוכר
תחושה של מסלול בית
נכון שרכבתי פה לפני חודש אבל זה לא המסלול הקבוע שלי או משהו כזה
זורם עם הקטע מעלה מטה , קצת מהר וקצת לאט
יש נחל נחמד שהכביש עובר מעליו כמה פעמים - נחל ברור 
קצת אחרי הכניסה לזוהר הכביש משנה מגמה לירידה , ירידה  מהירה יחסית
אם כי הרוחות מקשות קצת
צומת חלץ מגיע 
מצלם ומתכונן לפניה שמאלה

כביש 232 כיוון שדרות
קצת אחרי הכניסה לאור הנר אני רואה שני רוכבים ( ראשונים להיום )
נע בקצב שלי , הכביש במגמת טיפוס מתון 
חולף את איבים וממשיך אל תוך שדרות
הכביש הופך רחב יותר והשוליים מחורצים בצורה שהפכה ללהיט בכל כבישי הארץ 
ממשיך בקצב מתון עד צומת שער הנגב
מבצע פנית פרסה וחוזר על עקבותי
ליד הכניס לברור חייל אני שוקל להכנס לתחנה

הגרמין מראה שעתיים וחצי רכיבה ו 53 ק"מ
יש לי רוח גבית קלה ומספיק מיים ולא ממש בא לי לעצור
ממשיך על 232 , חולף את צומת חלץ ומתחיל לטפס בכביש האנדרטאות 
מתוך שדה גדול אני שומע נביחות
יש חבורה של כלבים שרצה לעברי
קצת מפחיד
משנה מוד ועובר לרכיב רגועה , מבט לכיוון השדה ואני רואה איש ששורק לכלבים , כולם חוזרים אליו
הפיק של הקטע הזה מגיע קצת לפני כוכב מיכאל
שיפוע תלול יחסית של כ 7% , קטן בקראנק וקידנס גבוהה , לא צריך יותר
בגמר הטיפוס יש שינוי בנוף
הירוק משתנה והופך לחום בעיקר

צומת גבעתי 
פונה ימינה לכביש 35 ירידה קצרה ואחרי טיפוס לכיוון המחלף של שדה יואב / נגבה
זה פיק תלול למדי אבל עדיין לא ממש טיפוס
הכביש רחב יחסית ומהיר ויש עליו יחסית יותר תנועה ממה שראיתי עד כה
אני בתנועה כבר יותר מ 3  שעות , מחליט לעצור בתחנה של יד נתן ( צומת נהורה )
עצרתי בה בעבר כמה פעמים ותמיד קיבלתי שירות נעים
משתלב בזהירות שמאלה ונכנס לתחנה

אספרסו קצר , קרואסון שוקולד 
המוכרת ממלאה לי מיים ומחייכת
אין הרבה תנועה בתחנה 
לוקח כמה דקות של הפסקה
וקדימה לדרך

חוזר אל כביש 35
הרוח מגיע מדרום מזרח
חזקה ומקשה
רוכב לאט , לא טוחן את הרגליים
עוד קצת ועוד קצת
ואני בצומת פלוגות
הרמזור מתחלף
פונה שמאלה

כביש 40 
מקטע אחרון להיום הרוח בגב
מחליט לא ללחוץ חזק
זורם בקצב שלי , זה עדיין 40 פלוס לאורך רוב המקטע
מגמת ירידה מתונה וכביש יחסית משמעם
יש רוכב או שניים ממול ועוד רכב אחד בכביש קטן ליד
כמה שטיחונים חוצים שביל בבשדה גדול

צומת קסטינה 
מתחיל שחירור רגוע
יש לי עוד כ 5 ק"מ
בצומת ראם , פונה ימינה לכביש 3 מחפש מקום להסתובב בנוחות
פנית פרסה וחזרה לכביש 40 עד תחנת הדלק
עוצר ומחייך

רכיבה של לבד 
התמודדות עם רוחות ותנאים לא פשוטים
לא היה קל
אבל כרגיל , נהנייתי :-)

וקצת נתונים לפני שנסיים
מרחק : 95 ק"מ
זמן ברוטו : 4 שעות ו 27 דקות
זמן נטו : 3 שעות ו 57 דקות
גובה מצטבר : 620 מטרים
מדד הנאה : 97 בסולם יעקוב :-)

ותודה קטנה לעינב גטריידה על המטרות שלא עמדתי בהן הפעם ( מחכה לשיחת נזיפה )

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה