יום רביעי, 11 בספטמבר 2013

לחזור לטפס ( ציפורים נודדות )

שלושה שבועות בלי לטפס
לא משהו שאני גאה בו
אבל פציעה קלה בברך ימין מנעה ממני לטפס לבית אריה במסלול הקבוע
אמנם בדרך גיליתי כמה מסלולים נעימים באיזור
אבל אין כמו לטפס
במיוחד את הטיפוס האהוב עלי

יצאתי הבוקר מבארות יצחק
הקלקתי ונכנסתי לתנועה בקצב אחיד
חימום רגוע עד צומת בדק
והמשך חימום עד צומת ברקת
השמש בעיניים וקשה להתמקד בנתונים
מבט שקוע בכביש
מחפש כל גורם בעייתי
נהנה מהאוויר שעדיין קריר
התחלת הטיפוס מגיעה
טירת יהודה וגבעת כח
שני טיפוסונים רגועים ונעימים , שומר רגליים ולא דוחף מידי
עוד קצת ומגיע למנה העיקרית להיום
הטיפוס אל מחסום בית אריה
מסמן זמן בגרמין
ומתחיל לטפס
החלפת הגלגלים שעשיתי אתמול לגלגל אחורי עם קסטה 29 מתגלה כהחלטה נכונה מאד
שקט ונעים לי
הרגליים מסובבות בקדנס טוב
רוח צפונית אוכלת לא מעט מהירות
עוד דיווש ועוד דיווש
ה Basso אוהבות את האספלט
האמבטיה מגיעה
רוכב שעקף אותי עושה פרסה ויורד , ממשיך בדרכי
מאי שם אני מזהה את דנה ואחריה את יונית על המונדריין המדהימות
הדרך מתעקלת ימינה והרוח קצת פחות מקשה , רק קצת פחות
לקראת סוף הטיפוס עוקפת אותי רוכבת בוורוד
אני לא מזהה אותה , היא אומרת בוקר טוב וממשיכה בדרכה , מחזיר ברכה ( מקווה שהיא שמעה אותי )
היא מסתובבת בגמר הטיפוס

מסתובב ומחליט לא לעצור למנוחה של דקה
עולה לגדול בקראנק ומתחיל את הצלילה
המהירות טובה מאד
הדופק בדיוק במקום
לוחץ בצורה מדודה
לא מנסה לשבור שום שיא
אבל גם לא מוותר לעצמי
זה לא הזמן לנוח
רואה את דנה ויונית וצועק לעברן - ציפורים נודדות .......... 
( מעניין מדוע :-) ) 

אחרי האמבטיה מוריד הילוכים אבל נשאר על הגדול בקרנאק
פניות ה s מסמנות את סיום הירידה

משכיב מצד לצד
וזהו ירידה חדה אחרונה , בולם, ומתכונן לפניה שמאלה
הרמזור מתחלף בדיוק  בזמן
פונה בקלילות ומתישר , נרגע מעט
עוד טיפה ופניה ימינה לקראת הצלילה לכיוון ברקת
שוקל לקחת חטיף אנרגיה אבל המהירות לא מאפשרת זאת
המהירות גובהה וזה ממש כיפי
בצומת ברקת , עוצר ומבצע פנית פרסה
שולף חטיף אנרגיה ומתחיל להאיץ חזרה לכיוון טירת יהודה
הטיפוסון עובד לי נהדר , זורם בכיף
משאיר רזרבה , אצטרך אותה מאוחר יותר .........
פונה ימינה לכביש 444 , ממש כיפי , הרוח עכשיו בגבי
הקצב פשוט עובד  , מרגיש כמו טיסה נמוכה
לקראת צומת נבלט , כמה נהגים חכמולוגים מנסים לחתוך ימינה דרך השוליים
עוצר ומזגזג בין התקועים
פניה ימינה למקטע המהיר של היום
אוהב את המקטע הזה
הוא מתחיל בקטע מישורי ואז מטפס קמעה ואז מגיע הטיל
לא מבין איך בשיפוע שלילי של 1% הקצב נהיה כל כך מהיר
זה חוזר על עצמו כל פעם שאני רוכב את המקטע הזה
בצומת אלעל חוזר לכביש 46
גם הקטע הזה מהיר
אם כי הפעם אני מול הרוח וזה מורגש
בסוף הקטע אני חוזר ל 4613 לשוט אחרון לטיפוסון טירת יהודה
עולה רגוע
קצת מעל 3 דקות למקטע הקצר והלא פשוט הזה
לא יוצא מן האוכף
בסוף הכביש מבצע פניית פרסה
מרגיש שזה סוף הרכיבה
הירידה לכיוון צומת ברקת , מהירה מאד
שומר קו יציב
רוכב על Marin בגוון לבן עם פסים בכחול ואדם עוקף אותי
אני לא ממהר אבל במהלך הירידה אני עוקף אותו בלי מאמץ מיוחד
הוא מתישב עלי ושומר את הדראפט שלי עד לחיבור לכביש 46
אני פונה ימינה והוא ממשיך ישר
מתחיל שיחרור רגוע
לאט לאט
כביש 40 , צומת הטייסים והנה עוד 2 קילומטרים והפאן ייסתיים להיום
פונה ימינה חלק לגמרי , נכנס לכיכרות של בארות יצחק
עוד דקה ואני לצד הרכב

שני רוכבי שטח עומדים במקום ושאולים אם אני משוגע
הם לא מבינים איך אני מעז לרכוב בכביש 40
אני מבין את הפחדים שלהם
מצד שני אני לא מרגיש פחד במקטע הזה ............

שרון :-)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה