יום שישי, 19 ביולי 2013

מפלצת

רכיבה על אופניים חדשים היא אתגר
אתגר בשליטה עצמית
אתגר בלהבין מה השוני ומה אני מחפש בדיוק
אבל יותר מהכל , אתגר של דחיית סיפוקים , המודעות שמדובר בחיית טרף שרק מחכה שאלחץ חזק יותר
לצד הצורך ללמוד את תכונותיה צעד צעד , ולא לקפוץ ישר למיים העמוקים , רק מקשה עוד יותר את הרכיבה הזו

רק אתמול בערב , מיגל רויטמן ביצע עבורי כיוונון ראשוני לאופניים
המטרה היא רק ללמוד האם השילדה מתאימה לי
האוכף הוא אוכף שמוכר לי
הכידון רחב לי מידי אבל זה בסדר לרכיבה אחת בלבד
מערכת ההילוכים היא הסיבוך הכי גדול עבורי
אני רגיל למנופים הקצרים של קמפניילו רקורד ולמנופי ההעברה היחודים לקמפי
ואילו כאן מורכבת מערכת של שימנו אולטגרה , שהמנוף הפנימי שלה הפוך לגמרי מבחינתי
גם הגלגלים שונים מעט , אם כי כאן השינוי הוא מינורי ביותר
הצמיגים הם מהסוג שאני רגיל אליו , אבל וזה אבל מאד גדול , הם כמעט חדשים ועוד לא שחקו את שכבת הגומי הראשונית , מה שאומר אחיזה פחות טובה מהרצוי

ומשקל החישוקים גבוהה בכ 100 גרם מהחישוקים עימם אני רוכב כיום

התעוררתי הבוקר מוקדם
אספרסו קצר
כריך קטן
מתלבש ויוצא לראש ציפור
האופניים ברכב
אחרי התארגנות קצרה הקלקתי
יום ששי בבוקר , מוקדם
אין הרבה רוכבים , רכבת מהירה אחת ועוד כמה בודדים

הקפת חימום
מתחיל ללמוד את ההיגוי , לא ממהר
מרגיש לי דיי נוח
חסר לי ביטחון בפניות
מרגיש לי כמו לרכוב על קרח
ההקפה השניה מתחילה , סבב בוקר טובים לחבורת "נפח קל " שעוקפת אותי במהירות מסחררת 


ההיגוי עדיין מרגיש לי לא ממש נוח
הפניות דיי בעמידה
ההאצה לעומת זאת , מעולה
אחרי 5 הקפות אני מרגיש נוח יותר
מבין את השילדה
הצמיגים ממשיכים להיות בעייתיים בפניות , כנראה שעוד קצת רכיבה והם יהיו קומניקטיביים יותר , הרבה יותר
הקצב עולה , זה כבר לא 4:20 להקפה , זה יותר 4:10 ........
אני עוקף טריאתלט אחד
והוא עוקף אותי חזרה בישורת , בפניה הבאה אני שוב עוקף אותו
ותוך כדי כך , נעקף על ידי הרכבת המהירה
היציאה לישורת האחורית מרגישה לי נהדר
מאי שם מגיעה רוכבת על רידלי כחולות ועוקפת אותי
בסוף הישורת אני מבין שהיא מהירה ממני רק ב 4 או 5 שניות להקפה
וזה בדיוק מה שאני צריך עכשיו ........
הקצב עולה , אני מתחיל לבטוח יותר ויותר בשילדה
החלפות ההילוכים שלי עדיין מהוססות , קורה לא אחת שאני מוריד הילוך במקום להעלות ולעיתים להפך
אני צמוד אליה למדי
ביציאה מהפניות , במיוחד מאורטו ד היא מתרחקת
ואז צריך להאיץ חזק יותר ולהצמד שוב
אחרי 2 או 3 הקפות מצטרפת רוכבת נוספות
לבושה בחולצת Nike , שחורה , היא מכתיבה קצב מהיר מעט יותר
ואני מוצא את עצמי מאיץ חזק יותר ויותר
הדופק נשאר במקום סביר למדי ביחס להקפות של ראשצי
הקפות של 3 דקות ו 45 שניות .........
אבל זה לא מרגיש לי כל כך מהר
עוד הקפה ועוד והנה כבר 10 הקפות שאני איתן
הן מעלות מעט קצב ואני מחליט לעצור לרגע , נגמרו לי המיים ( אחלה תירוץ )
עוצר בעמדת המילוי ומתדלק במיים ( גאון מי שהמציא את הבירזיות בראש ציפור )




אני רועד , האופניים הללו הם מפלצת דו גלגלית 
אין הסברים , זה פשוט זה

דרור תורן מחבורת רוכבי ראשצי
מצלם אותי לוקח את פנית ה T


נכנס להקפה נוספת ומחליט לטפס לתצפית
בדרך אני עובר בין המוני טריאתלטים שעסוקים באימון החלפות זריז 

הטיפוס מרגיש נהדר 
מחד , אין כל אובדן כוח בשל גמישות של הקרבון
מאידך השילדה מבודדת הייטב מהתוואי הלא ממש אייכותי 
מגיע למעלה מסתובב ויורד במהירות
אי אפשר לפתח מהירות מאחר והמון רצים לכיוון התצפית
חוזר להקפה והופ , למרות הרגליים העייפות
מצליח לסגור הקפה של 4:00 בדיוק ואחריה  עוד אחת 
אין לי דראפט עכשיו , לבד לגמרי
אין גם רכבות של ממש
אני מסיים את היום בשתי הקפות שיחרור רגועות יחסית
נותן לדופק לצנוח מטה מטה
עוצר ב T מוציא את האייפון מהכיס ומצלם כמה תמונות של החברה
בהקפה

לסיום אני מבקש מניב נדב שיצלם אותי
הסתיימה עוד רכיבה מהנה
בעצם הרבה יותר ממהנה
רכיבה חזקה , אנרגטית ומעוררת
רכיבה על מפלצת של ממש , חיה עם רצונות משל עצמה
רכיבה שכללה הרבה מאד שליטה עצמית 
כן כן , למרות הקצב הגבוהה , הפוטנציאל של השילדה הזו הוא הרבה מעבר למגבלות שלי 
למרות שמהקפה להקפה העלייתי קצב
בסה"כ הייתי בשליטה מלאה לכל אורך הרכיבה
ידעתי בדיוק מה אני רוצה לעשות ואהיכן אני נמצא ביחס לתוכנית

בעוד יום או יומיים ארכוב פעם נוספת על האופניים בתצורה הנוכחית

ו ............

לאחר מכן תפורק מערכת האולטגרה 
גם הכידון , סטם ושאר הרכיבים יפורקו
ה Group מבית קמפניילו כבר מחכה להיות מורכב על השילדה

זה ייקח עוד כמה שבועות 
וזאת מאחר ואני רוצה לוודא שלא אצטרך לעשות עוד שינויים ולהכנס לסבב החלפת רכיבים אינטסיבי
במקום זאת אני רוצה להתרכז בלרכוב ולמצות כמה שאוכל את השילדה המיוחדת הזו

שרון :-)

ולסיום 3 תודות :

לזוגתי היקרה נורית שבכלל הסכימה להכניס הבייתה עוד זוג אופניים

לאלי קלמן , המכונה על ידי נורית , אשתי השניה , על שהדביק אותי בחיידק ושמו Basso

למיגל רויטמן , יבואן אופני Basso , על השקעה של זמן
כמו גם עצם ההזמנות שנתן לי לשים יד על שילדה מאד מיוחדת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה